В Києві відбувся круглий стіл «Агросектор + залізниця: відкритий діалог заради спільного виживання та розвитку», в межах якого сільгоспвиробники, перевізники та провідні експерти ринку шукали нові шляхи взаємодії задля покращення ситуації з транспортуванням агропродукції залізницею.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УКАБ.
За словами експерта логістичного ринку, радника голови правління «Укрзалізниці» та радника правління УКАБ Юрія Щукліна наразі через непрогнозованість логістики Україна змушена йти з цивілізованого ринку дорогого зерна на інший ринок, де мусить продавати агропродукцію з великою знижкою:
«Ціни на світовому ринку залежать від типу контракту, а за нинішньої системи, технологій організації експорту та перевезення, неможливо укладати форвардний контракт: адже для цього виробник має наперед знати вартість та терміни доставки вантажу. Оскільки виробник позбавлений цієї можливості, українське зерно йде з форвардних ринків у спотовий ринок, де дуже великий дисконт».
На думку Романа Сластьона, генерального директора УКАБ, щоб ситуація змінилася, то в сфері залізниці має відбутися перехід до європейської моделі, котра передбачає розділення інфраструктури, вагонів та локомотивів, з відкриттям до них доступу інших недержавних учасників ринку. Протягом останніх кількох років відбувалися певні спроби руху в європейській бік, однак, на сьогодні маємо комерційних учасників лише в сегменті вагонів.
«Нюансів та деталей переходу до нової системи досі багато, є й позитивні та спірні аспекти, проте, точно можна сказати, що буде більша відповідальність та розуміння, коли вантаж доїде. Зараз такого розуміння в аграріїв немає, були випадки, коли вагони до європейських портів їхали по 3-4 місяці, оскільки не було регулювання, скільки навантажуємо та скільки можемо перевезти. Як наслідок – сільгоспвиробники зазнали суттєвих збитків, й наступного сезону вже не планують сіяти зерно в звичних масштабах», – зазначає Роман Сластьон.
Джерело: propozitsiya.com