Експорт агропродукції автотранспортом у березні перевищив лютневі показники

За 24 дні березня обсяг експорту української агропродукції автомобільним транспортом склав 252,6 тис. тонн, що трохи більше, ніж за аналогічний період у лютому. Динаміка експорту через прикордонні пункти була різною: на деяких напрямках обсяги зросли, на інших – навпаки, знизилися.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.

Найбільший приріст зафіксовано на румунському кордоні – майже на 8%, до 66 тис. тонн. Збільшилися й перевезення через Словаччину та Угорщину: на 3,5% (до 15,7 тис. тонн) та 3% (до 30,3 тис. тонн) відповідно. Водночас на польському та молдовському кордонах спостерігалося незначне скорочення – до 104,3 тис. тонн і 36,2 тис. тонн.  

Серед лідерів експорту залишаються соняшникова олія (31,3 тис. тонн) і цукор (26,2 тис. тонн). Вартість перевезення зерна всередині країни зросла на 2–3 долари за тонну, а тарифи на європейські маршрути не змінилися.  

Залізничні перевезення зростають, окрім угорського напрямку

Станом на 20 березня на більшості кордонів зафіксовано збільшення передачі зернових вантажів. Через Польщу та Словаччину середньодобова передача вагонів зросла на 3,5% (до 17,2 вагонів) і 3,2% (до 34,7 вагонів) відповідно.  

На румунському кордоні обсяги почали відновлюватися: за тиждень показник зріс у 5,3 раза – до 2,9 вагонів на добу. Водночас на угорському напрямку зафіксовано зниження майже на 4%, до 23,8 вагонів на добу. Загальний показник середньодобової передачі вантажів зріс на 10% – до 154 вагонів.  

У порти Великої Одеси за цей період прямували 4567 вагонів, а середньодобове вивантаження становило 1111 вагонів. У напрямку Дунайських портів накопичилося 124 вагони, де зерно вивантажували зі швидкістю 32 вагони на добу.  

Вартість перевезень залізничним транспортом зросла на 2–4 долари залежно від напрямку.  

Морська логістика стикається з проблемами через обстріли

Після ракетного удару по портах Великої Одеси деякі судновласники тимчасово утримуються від заходу в ці порти через підвищені ризики. Ті, хто продовжує працювати, вимагають підвищення фрахтових ставок як компенсацію за небезпеку.  

Проте фрахтувальники не погоджуються на підвищення тарифів, посилаючись на нестабільність вантажопотоків та невизначеність обсягів перевезень. У результаті ставки на морські перевезення залишаються без змін.  

Перевезення костерами з Ізмаїла до Італії коштує 30–32 долари за тонну. Фрахт хендісайзами з Чорноморська до Італії становить 16–17 доларів, а до Іспанії – 17–19 доларів за тонну.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *