У Києві презентували Дорожню Карту розвитку ягідництва України, яка була розроблена в рамках Проекту “Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business”. Відбулась презентація під час роботи найбільшої агропромислової виставки в Україні Агро-2019 на території Міжнародного Торговельного Центру. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на SEEDS.
Проект стартував у вересні 2017 року одночасно в 6 країнах Східного партнерства, і саме ягідний сектор став у нас пріоритетним напрямком, розповіла під час презентації Карти керівник проекту “Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business” Марина Сидоренко.
Проект охоплює шість країн: Україна, Білорусь, Молдова, Вірменія, Азербайджан та Грузія, в яких здійснює технічну підтримку мікро, малого та середнього бізнесу з експортним фокусом, зокрема на країни Європейського Союзу.
“Триватиме проект до серпня 2020 року. Загальний бюджет 6 мільйонів євро на 6 країн. Однак ці кошти не розподілятимуться прямо пропорційно. Україна отримає дещо більше грошей – вона трохи більша за інші наші країни-сусіди.
Кожна країна ще на початковій стадії проекту сама визначилася з пріоритетним напрямком. В когось – це трави, в когось – чаї, в когось – горіхи. В нашому випадку це ягідний сектор та легка промисловість. Напрямок, який ми обрали в ягідному секторі – це свіжа ягода, органічна ягода та переробка”, – зазначила Марина Сидоренко.
«Наш проект технічної допомоги не надає фінансові інструменти – він консультативний. Ми можемо надавати експертів. Вкотре нагадую: наш проект не такий тривалий. Компаніям слід навчитися самостійно вести свій бізнес», – наголошує експерт.
Дорожня Карта – це стратегічна програма розвитку експортного потенціалу українського ягідного сектору на 2019-2024 рр., що була розроблена експертами МТЦ та Асоціацією “Ягідництво України”. Документ визначає шляхи розвитку торгівлі, а також можливості для розширення співпраці з ЄС.
Всі заходи, щодо реалізації Дорожньої Карти, передбачаються до виконання урядовими та державними установами України, організаціями підтримки бізнесу та іншими заінтересованими сторонами. Це розширить можливості посилення експортного потенціалу українських представників ягідного сектору.
Серед цілей Дорожньої Карти:
- Посилення постачання ягідної продукції з України (приведення сертифікації ягідної продукції в Україні у відповідність із стандартами ЄС);
- покращення якості та післязбиральної обробки сільськогосподарських культур;
- забезпечення реєстрації ягідних пестицидів, насіння та сортів рослин для використання в Україні, Посилення інституцій в Україні (відкриття інноваційного, технологічного та науково-дослідного);
- розробка освітніх програм, просування експорту виробниками та переробниками ягідної продукції),
- Стратегічний підхід Уряду до підтримки розвитку галузі (розширення доступу до фінансування, забезпечення фінансової підтримки з боку держави, створення міжнародної репутації України як світового ягідного саду, покращення доступу до ринкової інформації, забезпечення екологічної відповідальності, модернізація технологій, покращення інфраструктури).
Водночас аналітики Української плодоовочевої асоціації, які були присутні на презентації Дорожньої Карти, заявляють, що позиції українських виробників плодоовочевої продукції не тільки на внутрішньому, а й на зовнішньому ринках насправді необхідно посилювати.
Створення Дорожніх Карт по ягодам, овочам і фруктам – одна з важливих спільних завдань учасників плодоовочевого бізнесу.
Джерело: propozitsiya.com