Для удосконалення зернової логістики в Україні необхідно усунути вузькі місця в інфраструктурі, зокрема підвищити пропускну здатність залізничних колій та швидкість руху, збільшити переробну здатність портів та елеваторів, покращити планування і зробити перевезення не сезонними, а цілорічними. Про це на ХХХІ Міжнародній агропромисловій виставці «Агро-2019» повідомив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев. Про це пише propozitsiya.com.
За словами Андрія Рязанцева, наразі кількість зерновозів приватних власників перевищує парк Укрзалізниці, їх вже 11,8 тисяч. Головне – не перетворювати вагони у склади на колесах. «Нарощування парку не вихід, зерновозів достатньо, потрібні локомотиви. Закуплені 30 одиниць GE демонструють кращі показники ефективності. Для подальшої їх закупівлі необхідні кошти. Є питання, що потребують вирішення усіма учасниками перевізного процесу. Укрзалізниця максимум може перевезти у місяць 4,3 млн тон, але якщо перевозити не сезонно, а цілорічно, то за три місяці додатково можна перевезти 12 млн тон», – зауважив Андрій Рязанцев.
За його словами, у сезон пікових перевезень, якщо зерновим буде надано пріоритет на державному рівні і Укрзалізниця отримає такі розпорядчі документи, то компанія готова перевозити зерно першочергово за інші вантажі.
Андрій Рязанцев акцентував увагу і на необхідності перегляду тарифної політики. Саме економічно обґрунтований тариф, на його переконання, дозволить вкладати кошти у залізничну інфраструктуру. «Базовий тариф наразі недооцінений. Ми виходимо з потреби суми коштів на відновлення основного засобу за період його нормативного терміну служби. Базовий тариф занижений у 2-3,5 рази. Навіть, якщо його змінити до економічно обґрунтованого, то складові собівартості продовжать зростати, а отже подальша індексація буде необхідна, в ідеалі – автоматична, на індекс цін виробників продукції, адже це перегляд за підсумками зростання цін, що вже відбулося», – зазначив Андрій Рязанцев.
Він також наголосив на потребі компенсаторів на державному рівні збитків від перевезень пасажирів та утримання низько ефективної інфраструктури. «В сумі у рік це 20 млрд грн: 12 млрд від збиткових пасажирських перевезень і 8 млрд грн на утримання надлишкової інфраструктури – 42% залізничної мережі в Україні, якою перевозиться менше 2% вантажів від загального обсягу», – пояснив Андрій Рязанцев.
Директор з розвитку бізнесу нагадав, що для постачання вагонів на малодіяльні станції Укрзалізниця запропонувала окремі тарифи, а місцевій владі рекомендувала відшкодувати збитки залізничному перевізнику. «Нині 30% залізничних станцій вивозять 0,76% усіх вантажів. Витрати на них незрівнянні порівняно з доходами. Тому ми запропонували компенсаторний механізм», – розповів Андрій Рязанцев.
Джерело: propozitsiya.com