Вузьким місцем інфраструктури в Україні є залізниця. Про це сказав президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час форуму «Експортні практики в агробізнесі», що пройшов 13 грудня в Києві в рамках виставки Ukrainian Food Expo, пише propozitsiya.com.
Проводячи огляд інфраструктури зернового ринку, президент УЗА відзначив, що в Україні налічується від 800 до 1100 елеваторів. Крім того, у виробників є додаткові потужності зі зберігання зерна загальною місткістю 25 млн т. І в найближчі роки очікується введення в дію нових потужностей зі зберігання зерна. «Таким чином, у цьому сегменті інфраструктури проблем не буде», — вважає М. Горбачьов.
Не повинно бути проблем, за його словами, і в портах, хоча через них проходить 95% українського експорту зернових і олійних. І теж — завдяки тому, що місткість портових терміналів збільшуватиметься ще кілька років.
«Однак якщо елеватори готові відвантажувати до 700 тис. т зерна за добу, то залізниця може перевезти лише 117 тис. т», — відзначив М. Горбачьов. І причиною цього він називає брак локомотивів. У зв’язку з цим він висловив сподівання, що парламент прийме рішення, яке дасть можливість допустити приватну тягу на українські залізниці. Хоча навіть у цьому випадку, за словами М. Горбачьова, на нормалізацію ситуації з залізничними перевезеннями сільгосппродукції буде потрібен певний час.
Наступною проблемою він назвав неможливість розширення пропускної спроможності деяких портових станцій. «Наприклад, в Одесі порт знаходиться майже в центрі міста, і там пропустиш ні більше поїздів, ні більше автомобілів», — сказав президент УЗА.
Богдан Малиновський, [email protected]
Джерело: propozitsiya.com