Фермер Ярослав Мовчун з Житомирщини розповів, як почав бізнес на ягодах та для чого керує поливом на полі з планшету.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на gazeta.ua.
«Перш, ніж започаткувати плантацію, зробили власне дослідження ринку і виявили, що малини та смородини достатньо. Агрус виявився надто складним. А ось лохина — достатньо нова для українського ринку, дуже сподобалась. Стартували з однієї невеликої ділянки розміром у 0,6 га. Зараз маємо 4 га поля, частина з яких знаходиться під самими насадженнями, решта — під малиною, паром та садами», — каже Ярослав.
Початково закладка та утримання плантації для ферми обійшлась підприємству приблизно у 200 тис. гривень. Але щороку сума на обслуговування полів зростає.
«Я ніколи не займався агробізнесом. Усі процеси вирощування вивчав поступово через це наробив помилок із закладкою посадкового матеріалу та добривами, але винити в цьому можу тільки себе. За час існування ферми багато чому навчився сам: постійно відвідую семінари та конференції, обмінююсь досвідом із колегами з Канади та Нідерландів, і особливо Білорусі, багато читаю літератури. Зараз агрономів наймаю, коли є потреба. Багато консультуюся з іншими виробниками продукції», — додає фермер.
В сезон працюють родиною і наймають кілька працівників. Процес довів до автоматизму. З батьком створили автоматизовану систему поливу, якою керують через планшет. Це не тільки економить воду, а й покращує догляд за рослинами. Також розробили спеціальний комбайн для збору ягід. Це також спростило роботу на ділянках.
Багато зусиль витратили і на боротьбу із птахами. Перепробували усі як традиційні, так і нетрадиційні способи відлякування і в результаті вивели формулу «3 в 1» — використовуємо акустичний відлякувач типу «Коршун», відлякувач-макет у вигляді повітряного змія та навіть плівку із старих відеокасет.
«Ми кожні три метри забивали кілки і обмотували кущі на зразок павутиння. За три тижні існування цієї конструкції птахи не пошкодили жодної ягоди. Вони сиділи навколо ділянки на деревах, проте на поле не прилітали», — ділиться ноу-хау власник плантації.
«У перший рік запуску знизили ціну на лохину вдвічі. Також робили доставку до клієнтів додому. А ще розробили власний сайт. Це і дало впізнаваність на ринку. Надлишок продукції переробляємо на джеми та соуси», — пояснює Ярослав.
Джерело: propozitsiya.com