Новостворена філія «UZ-Cargo» АТ «Укрзалізниця», з метою посилення позицій компанії в сфері вантажоперевезень, розробила план встановлення ринкових цін на використання вантажних вагонів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз Укрзалізниці.
Необхідність розроблення такого плану викликана низкою внутрішніх та зовнішніх факторів. Так, до 2020 року для подолання штучно створеного дефіциту на ринку вантажоперевезень, Укрзалізниця була змушена збільшувати вартість оренди залізничних вагонів. Це, в свою чергу, систематично призводило до послаблення логістичних позицій компанії.
Крім того, через зростання цін у 2019 році приватні оператори залучали нові та орендовані вагони, що призвело до збільшення їх власного парку піввагонів — на 16%, зерновозів — на 99%, фактично створивши надлишок рухомого складу. Він, в свою чергу, негативно вплинув на формування цін та помітно погіршує ринкові позиції Укрзалізниці.
Крім того, технічний стан вагонів та ігнорування змін на ринку призвели до втрати значної частини обсягу вантажоперевезень у власних вагонах Укрзалізниці. Саме тому UZ-Cargo розрахувала оптимальний формат ціноутворення з автоматичним коригуванням вартості вагонів на основі частки використання вагонів парку.
Нова методика ціноутворення залежить від так званого відсотка утилізації вагонів. Він є співвідношенням задіяного парку власних вагонів Укрзалізниці у перевезеннях до корисного парку власних вагонів кожного типу вагону. Також при розрахунках враховуватиметься початкова ставка за використання вагонів Укрзалізниці для кожного їх типу, яка затверджується рішенням правління компанії.
Відтак, якщо відсоток утилізації становитиме менше 65%, а при цьому частка використання власних вагонів Укрзалізниці становитиме менше 90%, — фактична ставка переглядатиметься поетапно в бік зменшення, а якщо відсоток утилізації становитиме більше 65% — поетапно у бік збільшення.
У разі, якщо відсоток утилізації становитиме менше 65%, а при цьому частка використання власних вагонів Укрзалізниці становитиме більше 90% — фактична ставка, що діяла на момент перегляду, не змінюватиметься, або потребуватиме окремого рішення правління.
Крім цього, фактична ставка не переглядатиметься, якщо відсоток утилізації змінився на 3% у бік збільшення чи зменшення до показника місяця, в якому здійснювалась остання зміна такої ставки. Один крок для збільшення або зменшення вартості приймається на рівні 100 грн.
За словами директора з комерційної роботи і логістики Іраклі Езугбая, екосистема вантажних перевезень однакова в усьому світі.
«Ми вважаємо, що Укрзалізниця повинна стати частиною екосистеми, а не винаходити велосипед, який везе нас у зворотному напрямку — до боргів і занепаду. Зрештою ми побудуємо зрозумілий прозорий бізнес зі спрощеними процедурами для всіх клієнтів і партнерів, щоб везти швидше, більше і краще», — наголосив він.
Нагадуємо, що головна мета UZ-Cargo — це забезпечити прозорість фінансових потоків всередині товариства, підвищити якість управління кожним видом діяльності та підготуватися до появи приватних конкурентів на ринку залізничних перевезень.
Джерело: propozitsiya.com