Митники знайшли цікавий спосіб створити проблеми експортерам волоських горіхів. Тепер їх товар зупиняють під приводом порушення інтелектуальних прав на тару. «Думська» не раз писала про це, а тепер вирішила розібратися в дивній, але, на жаль, характерній для сучасної України ситуації. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на інформаційне агентство «Думська».
«2 лютого у нас на Одеській митниці несподівано зупинили вантаж, готовий до відправки партнерам в Туреччину – контейнер з ядром волоського горіха, – розповів власник однієї з «горіхових» фірм Віталій Макєєв. – Ми відправляємо товар абсолютно офіційно і ніколи нікому не платимо хабарів. В процесі огляду вантажу товар був розвантажений і завантажений назад в контейнер. Все відповідало митним документам, які ми надали. Але несподівано митники заборонили відправку товару на тій підставі, що наша тара – ящики, в яких міститься горіх, – вже запатентована якимись іншими людьми».
«Цю схему з патентами придумали ще в 2014 році – тоді якась група осіб запатентувала на свої прізвища інтелектуальну власність на тару: ящики, пакети, короба – на все, що використовується для перевезення сільськогосподарських продуктів. Все це вже було запатентовано, і не раз, іншими людьми під різними назвами. Але фішка в тому, що патенти Грицая та Чорнея потрапили в електронну базу митниці, а патентів інших людей – чомусь немає. За всією цією схемою, кажуть, стоїть родина головного військового прокурора Анатолія Матіоса. Його брат – Олег, за чутками, оформив на своїх друзів патенти на тару для перевезення насіння і горіха. І за рахунок своїх зв’язків заніс ці патенти в базу митниці. Митники отримали право пред’являти претензії до «порушників». Таким чином, перекривається кисень для конкурентів, а його фірми стають монополістами», – розповіли на митниці.
Підприємець Віталій Макєєв стверджує, що за «інтелектуальним» забороною на відправку його вантажу стоїть сам глава Одеської митниці Сергій Тупальська.
«Питання про інтелектуальну власність виникло лише на Одеській митниці. У нас є всі патенти і права на нашу тару, підтверджені державою. Скрізь вони підходять, і тільки на Одеській митниці рішення випускати чи ні машину з товаром на експорт приймає особисто в.о. начальника Сергій Тупальський. Я розцінюю це як приховане вимагання», – стверджує Віталій.
За словами одеського експедитора Олексія Г., Одеська митниця тим і відрізняється, що на ній товари експортерів, які відмовляються платити хабарі і намагаються працювати по-білому, піддають необгрунтованим огляду.
Джерело: propozitsiya.com