Мед в останні роки став одним з тих продуктів, який приносить стабільно високу виручку українським експортерам. Хоча в кількісному виразі обсяги його продажів демонструють коливання, завдяки зростанню цін з 2021 року це не надто впливає на суму загального доходу.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Український клуб аграрного експорту.
У 2022 році продажі нашою країною меду на закордонних ринках дещо знизились – 48 тис. т (- 17 %) вартістю 137 млн дол. (- 5 %), при цьому експортна ціна сягнула 2853 дол/т.
Як і зазвичай, минулого року мед українського виробництва експортувався переважно до країн ЄС, звідки було отримано виручку в сумі 120 млн дол. (88 % загальної вартості).
Основними покупцями нашого меду в 2022 році виступали:
- Німеччина (38 млн дол.);
- Польща (24 млн дол.);
- Франція (11 млн дол.);
- США (10 млн дол.);
- Італія (7 млн дол.);
- Іспанія (6 млн дол.);
- Бельгія (6 млн дол.).
Крім того, варто виділити окремі країни з інших регіонів, які імпортували цей солодкий продукт бджільництва з України, зокрема Японію (на 1,7 млн дол.), а також Туреччину, Ізраїль, Катар, ОАЕ, Сомалі.
Джерело: propozitsiya.com