Згідно з даними Міжнародного торгового центру (ITC), у 2022 році вартість світового експорту волоських горіхів у шкаралупі склала $1,1 млрд, що на 10 % менше, ніж роком раніше. В натуральному виразі цього продукту торік було експортовано 383 тис. т.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на uaexport.
Основними країнами-експортерами волоських горіхів у шкаралупі були США (113 тис. т), Чилі (91 тис. т) і Китай (84 тис. т), які забезпечили 75% поставок. Провідну десятку, крім цих трьох країн, сформували Франція, Туреччина, Мексика, Киргизстан, Україна, Австралія та Бельгія.
Загальні доходи від експорту лущених волоських горіхів минулого року також скоротились – на 7% до показника $2,3 млрд. Кількісний обсяг їх експорту за 2022 рік склав 366 тис. т. Найбільшими світовими експортерами в даному сегменті стали: США – 154 тис. т (42% всього експорту); Китай – 44 тис. т; Мексика – 42 тис. т. Цей перелік поповнили також Чилі, Україна, Німеччина, Туреччина, Молдова, Румунія і Нідерланди.
В цілому за останні роки глобальна торгівля волоськими горіхами продовжує повільно зростати з невеликою перевагою в кількості для плодів у шкаралупі. При цьому динаміка експорту лущених волоських горіхів є набагато стабільнішою, без занадто різких спадів і підйомів.
За перше півріччя 2023 року Україна експортувала загалом майже 13 тис. т волоських горіхів у лущеному і нелущеному вигляді на суму близько $33 млн. Найбільшими покупцями наших горіхів зараз виступають Азербайджан, Франція і Туреччина, спільна частка яких становить біля 40 %.
В даний час Україна все ще не може відновити обсяги експорту, які були до 2020 року і зменшились внаслідок коронавірусних обмежень та більш жорстких митних тарифів на нашу продукцію. За наявною інформацією Української Асоціації Аграрного Експорту щодо перспектив поточного сезону, очікувані обсяги валового урожаю волоських горіхів в Україні за 2023 рік (в межах 110 тис. т) залишаться незмінними, тому можна розраховувати принаймні на збереження показників експорту минулого року.
Разом з тим існує велика кількість нерозпроданої продукції у вигляді запасів, яка може стимулювати українських експортерів до нарощування збуту, однак лише в недорогому ціновому сегменті, адже майже весь обсяг зовнішніх продажів забезпечується горіхами, вирощеними господарствами населення. Для поліпшення ситуації нашим підприємствам потрібно збільшувати кількість і частку продукції з доданою вартістю, тобто лущених волоських горіхів, ціна яких на світовому ринку помітно вища.
Джерело: propozitsiya.com