Відсутність кораблів у Росії та зниження інтересу західних зернотрейдерів до бізнесу з Москвою збільшують витрати на транспортування російської пшениці в той час, коли війна в Україні перекинулася в небезпечну близькість до життєво важливих російських портів на Чорному морі.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Reuters.
Атака українськими морськими безпілотниками російського нафтового танкера і військового корабля поруч із великим зерновим і нафтовим портом, додала нових небезпек для транспорту в Чорному морі.
Фінансові ризики та ризики безпеки, пов’язані з торгівлею з Росією, посилені крахом Чорноморського коридору, підвищують витрати на фрахт для Москви та штовхають її на більш старі та менші судна, якими керують менш відомі судноплавні оператори.
Ситуація викликає сумніви щодо того, чи зможе Росія підтримувати рекордні темпи експорту, і якщо її не вирішити, це може підвищити світові ціни на пшеницю.
Минулого року Росія експортувала рекордний обсяг пшениці на суднах, зафрахтованих у міжнародних компаній і трейдерів. Але за останні кілька місяців їй довелося дедалі більше покладатись на «тіньовий флот» старих суден, якими зазвичай керують компанії, що базуються в Туреччині та Китаї.
«Зараз дуже мало інформації про міжнародні компанії, – сказав виконавчий директор, який, як і інші галузеві джерела, з якими консультувалися для цієї статті, попросив не називати його імені. Більшість того, що виходить, стосується російських трейдерів, які використовують кораблі (тіньового) флоту, яких міжнародні трейдери не торкатимуться».
Джерело: propozitsiya.com