Станом на середину жовтня склалась ситуація, коли кукурудзу та ріпак купують за привабливими цінами лише в портах країн ЄС. Тому аграрії замислюються над доцільністю перевезення продукції залізницею в порти Італії та Румунії. Натомість, на ринку сої склалась ситуація, коли зовнішні та внутрішні ціни змагаються між собою.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ВАР.
За словами аналітиків, на привабливість ціни кукурудзи впливає слабкий експорт чорноморськими портами.
«Із 35 зафрахтованих кораблів лише 5-10 вантажаться кукурудзою, решта експортує українську пшениці. Тому ціни в портах на цю культуру коливаються в портах Одеси від 105 до 115 доларів за тонну, а в малих портах за кукурудзу дають 120-130 тонн. Натомість, у портах Італії та Румунії ціна краща – 185-192 доларів за тонну. Тому експортери в пошуках дешевих вагонів для експорту на дальні дистанції», – пояснюють аналітики кооперативу «ПУСК».
Схожа ситуація на ринку ріпаку. Вигідно продати його можна лише в порту Риги. Щоб отримати більший прибуток, є сенс туди везти лише продавцям північно-західних областей України. Інакше продати ріпак можна лише за собівартістю. Є надія на Німеччину, де останнім часом зростає попит на цю олійну. А ось ціни на сою у вересні досягли свого мінімуму і останнім часом почали підвищуватись. Все це завдяки внутрішньому попиту.
«Сьогодні експортери готові купити тонну сої у вас на заводі за 13500 тис. грн. А ось здати на переробні підприємства всередині країни вже можна за 15000 грн. Тому виробники замислюються над тим, щоб здати сою виробникам жому», – додають аналітики.
При цьому соя в українських портах на Дунаї коштує 365-375 доларів за тонну. А ось в Польщі та Румунії коштує 380-400 доларів за тонну. Експерти прогнозують зростання ціни на початку листопада на цю культуру приблизно на 5 доларів в наших портах та до 15 доларів в європейських країнах.
Джерело: propozitsiya.com