Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/koppst/htdocs/koppst.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Експерти пояснили, як формується ціна на зерно в українських портах | ► КОППСТ

Експерти пояснили, як формується ціна на зерно в українських портах

Україна експортує зерно і конкурує з іншими країнами на цьому ринку. Покупця цікавить головне – купити зерно, що матиме найнижчу ціну при поставці в порт імпортера. 

Спеціалісти консалтингового агентства BARVA Invest розповіли, з чого складається вартість зерна при його експорті морським шляхом.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі Barva Invest channel.

Ціна зерна, поставленого в порт імпортера називається на базисі C&F. Зараз ціна CIF-Єгипет близько 256 $/т.

Країнам-експортерам потрібно долати різний шлях до цього порту, тож в кожного власні затрати на фрахт. Наприклад, за приблизними підрахунками фрахт від Австралії до Єгипту 32 $/т. Для сусідньої з нами Румунії вдвічі дешевше – близько 16-18 $/т. Ця ціна без фрахту називається FOB.

Відмотуємо шлях зерна ще на один крок назад. Зерно потрібно завантажити на судно – до повномасштабного вторгнення це коштувало 10 $/т. Виходить ціна CPT – той базис поставки, який був найбільш популярним для фермерів, що продавали на експорт (за валюту). Зараз цей базис замінив DAP/DDP – те ж місце поставки, але інші строки оплати та зона відповідальності за зерно.

Тож відповідь питання «яка ціна мала б бути в порту» залежить від всіх затрат, що переслідують зерно від моменту довезення до порту експортера до порту імпортера. В період до повномасштабного вторгнення вартість нашого фрахту була майже ідентичною до румунської, адже нам потрібно долати майже однаковий шлях (як за протяжністю, так і за зборами в Босфорі).

Тож маємо «ідеальну» математику: C&F-Єгипет 256 $/т – 16 $/т (фрахт) – 10 $/т перевалка на судно = 230 $/т CPT-Одеса.

Але в нас повномасштабна війна з росією, яка залякує учасників агробізнесу своїми атаками портової інфраструктури. Це зменшує кількість судновласників, які готові ризикувати екіпажем та судном, тож їх треба «заманювати» винагородами за воєнні ризики.

Через це фрахт з Одеси може бути в рази дорожчий, ніж з Констанци – 40 $/т проти 16 $/т. Перевалка в Одесі також дорожча ніж в часи, коли все працювало як годинник, всі причали були розписані на тижні вперед, а зерно накопичувалось на припортових елеваторах. Зараз все це – ризик зумовлений терором росії. Тож постійних затрат багато, а потік суден та безпекові заходи обмежують завантаженість терміналів. Через це перевалка значно дорожча і зараз коштує близько 27 $/т. На різних стадіях логістичного ланцюжка оператори ринку закладають собі прибуток «за воєнні ризики» що виливається у додаткових 10-15 $/т.

Тож замість ідеальних 230 $/т зараз маємо наступну математику: C&F-Єгипет 256 $/т – 40 $/т (фрахт) – 27+ $/т перевалка на судно – 12 $/т інші оператори ринку = 177 $/т CPT-Одеса.

На такі ціни можна розраховувати, якщо морські порти запрацюють хоча б на рівні, який був минулої осені (із зерновим коридором). Поки з портів вийшло замало суден і це лише перші кроки, а не повноцінна робота портів, тож всі дотичні затрати значно вищі, що і буде відображатись на нижчих закупівельних цінах.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *