Укрзалізниця у 2024 році має намір спростити нормативну базу щодо перевезень вантажів, розповів заступник директора департаменту комерційної роботи товариства Андрій Мірошніков.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Rail.insider.
Робота над актуалізацією нормативних документів щодо перевезень вантажів тривала у 2023 році, продовжуватиметься вона і в поточному.
Торік внесли низку змін до Правил перевезення вантажів. Зокрема, скасовано 11 розділів.
«Окремі пропозиції ми прибрали взагалі та спростили процедуру приймання вантажів до перевезення. Концептуально ми переходимо до того, що вантажовідправник і вантажоодержувач мають самі між собою визначитися, яким чином і на яких умовах вони будуть перевозити вантаж. І вони мають нести за це відповідальність… Залізниця і перевізник не мають здійснювати на це регуляторний вплив. І тому ми не маємо визначати, як саме має перевозитися вантаж. Є певні обмеження, які стосуються рухомого складу, але ці обмеження мають регулюватися між вантажовласником і оператором рухомого складу (тобто власником вагонів). Якщо власник вагонів дозволяє перевозити вантаж у своєму рухомому складі, то перевізник у це втручатися не повинен. Це була основна концептуальна зміна», – пояснив Андрій Мірошніков.
У 2023 році розширено номенклатуру вантажів, що перевозяться навалом і насипом, а також на відкритому рухомому складі. Скасовано низку особливих умов перевезення вантажів:
- зерно у мінераловозах, цементовозах, піввагонах;
- розміщення контейнерів дверима назовні.
Цьогоріч планується скасувати та змінити кілька нормативних документів.
Зокрема, передбачено скасувати Правила переадресування вантажів. Таким чином власники зможуть самостійно переадресовувати свій вантаж.
Планується скасувати і Правила користування вагонами і контейнерами. Як зауважив представник УЗ, цей сегмент вже дерегульований державою і всі дії, пов’язані з використанням вагонів, мають регулюватися не правилами, а договором між власником вагона і замовником послуг з користування цим вагоном.
У Правилах планування перевезень вантажів також очікуються зміни. Вони дадуть змогу ширше використовувати інформаційні технології, спростити комунікацію та замовлення перевезень.
«Згодом кожен перевізник створить свою систему планування перевезень. Тобто у подальшому буде дві площини планування: планування між перевізником і вантажовласником та планування між перевізником і оператором інфраструктури», – розповів представник УЗ.
Джерело: propozitsiya.com