Компанії «Диканські ягоди» (Полтавщина) та «Оріл-Еко» (Дніпропетровщина) займаються вирощуванням, заморожуванням та експортом органічних ягід. Під час однієї з міжнародних виставок співвласник підприємств Сергій Стеценко побачив виробника української сублімованої продукції, який, як виявилося згодом, працював не на своїй сировині, а просто сублімував продукти від різних фермерів.
Сублімація — процес сушіння, який відбувається із замороженим продуктом у вакуумі. Волога виходить з ягоди, не перетворюючись на воду, а відразу в повітря. Цей процес сьогодні вважається найлагіднішим способом консервації продукту. Таким методом зберігається до 95-97% корисних властивостей ягід, фруктів та овочів. Сублімовані продукти у герметичному пакованні можна зберігати до 25 років.
Маючи ще невелике виробництво меду, підприємець вирішив покращити якість крем-медів шляхом заміни пюре на сублімовані ягоди та фрукти. Сергій Стеценко придбав у компанії Cryovit першу невелику установку на 12 кг і почав сублімувати ягоди з власного поля.
Так розпочалася історія ТМ Panfruit Ukraine — виробника сублімованої продукції, який експортує її сьогодні до Європи та США, а згодом планує вийти на ринок Скандинавії.
Сергій Стеценко, директор Panfruit Ukraine
Відвідуючи різні виставки, я бачив, що у європейців є запит на сублімовані продукти. Але водночас розумів, що з нашими обсягами йти в сегмент В2В невигідно: маю на увазі сублімувати сировину для виробників шоколаду, граноли, батончиків тощо. Тому обрали нішу сублімованих снеків, яка на той час була не так розвинена.
Джерело: agroportal.ua