Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/koppst/htdocs/koppst.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Україна в 2024 році збільшила експорт агропродукції | ► КОППСТ

Україна в 2024 році збільшила експорт агропродукції

У січні-червні 2024 року експорт агропродовольчої продукції з України склав близько $12,4 млрд, тобто на 5% більше у порівнянні з відповідним періодом 2023 року.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Українську асоціацію аграрного експорту.

Спостерігалось зростання експорту м’яса і субпродуктів – $505 млн (+ 15%) при обсязі в 237 тис. т (+ 5%). Це стало можливим завдяки збільшенню продажів на зовнішніх ринках м’яса птиці – 226 тис. т (на 6%) вартістю $463 млн (на 18%). Звертає на себе увагу нарощування експортних продажів ковбас до $2,8 млн (+ 57%), а також готових і консервованих м’ясних продуктів – $23,9 млн (+ 146%).

На 3% збільшились доходи від експорту молокопродуктів, знаходячись на рівні майже $98 млн.

Цікава ситуація склалась в експорті яєць, адже його зростання в натуральному виразі до 33 тис. т (на 27%) супроводжувалось зниженням виручки ($34 млн – 3 %) внаслідок зменшення цін.

Відчутно вдалось покращити продажі меду на міжнародному ринку, що сягнули 48 тис. т (+ 95%) і принесли більше $91 млн (+ 52%) виручки. Однак несприятливим фактором для солодкого продукту стало чергове зменшення вартості 1 тонни, яка в середньому становить цьогоріч $1900.

За результатами шести місяців нинішнього року помітно підвищились доходи експортерів цибулі й часнику ($2,3 млн, у понад 100 разів) та заморожених овочів – майже вдвічі, до $5 млн. Разом з тим, значно зріс експорт консервованих томатів – $20 млн (у понад 20 разів). Більшою стала виручка й від зовнішніх продажів консервованих незаморожених овочів – $7 млн (+ 33%). 

Плодово-ягідна продукція принесла експортерам відразу наполовину більше доходів у порівнянні з 2023 роком, а саме $143 млн. Основними товарними позиціями в даній групі залишаються волоські горіхи ($55 млн), заморожені ягоди і фрукти ($54 млн), зерняткові культури ($15 млн). Ці продукти також продемонстрували збільшення продажів в кількісному виразі: волоські горіхи – 19 тис. т (+ 44%), заморожені плоди – 38 тис. т (+ 35%), яблука і груші – 28 тис. т (+ 23%). Паралельно вдалось покращити вартісні показники для варення, желе й мармеладу – $9 млн (+ 65%), консервованої плодово-ягідної продукції – $6 млн (+ 20%), соків – $97 млн (+ 61%).

Продовжуються коливання експорту пшеничного борошна, якого в першому півріччі поточного року вивезено менше – 37 тис. т (- 55%) на суму $10 млн (- 60%). Натомість українські макаронні вироби стали користуватись ще більшим попитом за рубежем – 14 тис. т (+ 40%) при виручці у $30 млн (+ 30%).

У 2024 році маємо подальше зростання показників експорту всіх груп солодощів, зокрема кондитерських виробів з цукру – 44 тис. т (+ 10%) вартістю $99 млн (+ 18 %). Какао-продуктів і шоколаду реалізовано на міжнародному ринку в обсязі 25 тис. т (+ 17%) на суму $97 млн (+ 38%), а хлібобулочних кондитерських виробів – 48 тис. т (+ 25%) при виручці $119 млн (+ 32 %).

Попри триваючу третій рік повномасштабну війну, експорт продуктів з доданою вартістю в абсолютній більшості товарних найменувань рослинного (овочева і плодово-ягідна продукція), тваринного походження (м’ясна, молочна група, яйця, мед), а також цукру, солодощів і виробів з тіста характеризується зростаючими показниками. Втім, подальше зниження цін на мед, яйця і заморожені ягоди не дозволяє профільним експортерам автоматично отримувати більшу виручку.

Згідно інформації Української Асоціації Аграрного Експорту, країни Європейського Союзу залишаються визначальним ринком збуту для багатьох груп продовольства, включаючи плодово-ягідну продукцію. В той же час, у 2024 році вдалось значно посилити нашу присутність на ринку меду Сполучених Штатів, вдало використовуючи можливості для диверсифікації географії його продажів.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *