Експорт агропродукції з України в жовтні: зростання по всіх напрямах

У жовтні 2024 року експорт аграрної продукції з України зріс за всіма основними напрямками логістики. Автомобільний, залізничний та водний транспорт продемонстрували стабільний приріст, хоча на деяких напрямах виникли певні труднощі.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.

За даними на жовтень, обсяги автомобільного експорту українських агропродуктів зросли на 17% порівняно з вереснем і склали 384,7 тис. тонн. Найбільше збільшення відбулося на румунському кордоні — на 40%, до 116 тис. тонн. Зростання також зафіксовано на угорському (на 18%, до 38,5 тис. тонн) і молдовському кордонах (на 11%, до 55,5 тис. тонн). Польський кордон продемонстрував невелике зростання на 8%, до 159 тис. тонн, а словацький залишився на рівні попереднього місяця з показником 24,4 тис. тонн.

Основними товарами експорту в жовтні стали соняшникова олія (54,9 тис. тонн) та соєві боби (41 тис. тонн). Вартість перевезення до Європи знизилася на 2–5 євро залежно від напрямку, тоді як ціни на внутрішні перевезення залишилися без змін.

Обсяги залізничного експорту зернових через сухопутні коридори в жовтні збільшилися на 4%, досягнувши 393,4 тис. тонн. Найбільше зростання спостерігалося на угорському кордоні, де обсяги збільшилися на 53,02% — до 50,74 вагона на добу. На словацькому кордоні також зафіксовано приріст на 16,76%, до 34,13 вагона на добу. Натомість польський та румунський кордони показали спад на 6,72% і 20% відповідно.

Вантажопотік до глибоководних портів України дещо знизився, але середньодобове вивантаження вагонів зросло на 10%, до 1429 вагонів на добу. У порту Ізмаїл збільшилася кількість накопичених вагонів на 17,34%, хоча середньодобове вивантаження скоротилося на 55,42% до 33 вагонів на добу через низький потік.

Водний транспорт показав найбільший приріст обсягів — на 35%, досягнувши 2 576,7 тис. тонн. Однак наприкінці жовтня спостерігалося зниження експортних обсягів, що вплинуло на тарифи. Ставки на перевезення невеликими суднами зменшилися, тоді як тарифи на баржі з портів Дунаю та великі судна залишилися стабільними.

Попри окремі труднощі, ринок агроекспорту залишається стабільним завдяки наявності вільних вагонів та стабільним цінам на зерно.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *