Як обрати корисний йогурт

Як агростартапи проводять пілоти на полі

6 хв. читати24 вересня 14:00

Однією з важливих складових запуску стартапу є пілот продукту, тобто його випробування в реальних умовах, для реального клієнта. Для аграрних стартапів це найчастіше означає виїзд в поле, де вирощуються агрокультури, або втручання в практики чинного агровиробника.Теґи: Акселератор 2.0МХПагростартапи

Так що весь цей процес — випробування не тільки для інноваторів, але і для агрокомпанії. Які труднощі зустрічаються на шляху у обох сторін пілота, і як вони долаються — в матеріалі, підготовленому MHP accelerator спеціально для Аgroreview.com.

Друга хвиля MHP accelerator, що тривала з лютого по вересень 2019 року, зібрала 126 заявок, з яких 30 пройшли в півфінал і 10 — у фінал. Фіналісти провели на полях співорганізатора акселератора — агрохолдингу МХП — 7 пілотів своїх рішень. Враженнями діляться команди IntelSoft і QRSmarty, а також ментори з боку МХП, які курували ці команди.

Пілот IntelSoft проходив з початку липня по середину серпня. IntelSoft допомагає агрокомпаніям краще розуміти бізнес-процеси і прогнозувати їх, включаючи зовнішні фактори, наприклад, активність замовників їх продукції. Це рішення для повної автоматизації процесу моделювання на основі алгоритмів і методів штучного інтелекту, включаючи аналіз ризиків, прогнозування відтоку клієнтів/працівників та іншого.

Так як рішення працює з даними, пілот не припускав роботи в полі і проводився в офісі МХП. Відправною точкою для пілота IntelSoft стало отримання даних, необхідних для побудови прогнозних моделей.

“У рамках пілота ми прогнозували щомісячний обсяг продажу м’яса птиці на півроку вперед. Побудували прогнозні моделі різних типів і перевірили їх ефективність на історичних даних. Загальна точність прогнозу склала понад 99%. Пілот виконав свою функцію на відмінно. В ході тестування ми краще зрозуміли як процеси компанії, так і дані, необхідні для максимізації точності прогнозів на більш детальному рівні планування — продукти, контрагенти тощо”, – каже Дмитро Ковальський, директор з маркетингу та продажу IntelSoft.

Менторами IntelSoft з боку МХП були керівник напрямку впровадження проектів діджиталізації МХП Костянтин Вербато і Дмитро Алексєєв.

Костянтин Вербато: “Буває так, що є дуже хороший софт, але компанія до нього не готова. Я кажу про нас, про МХП. Коли ми запускали пілот, у нас було чимало складнощів з отриманням цілісних даних. Якщо даних недостатньо, результат роботи технології може сильно відрізнятися від реальності і проект не “злетить”. Нам вдалося зібрати дані для пілота. Для постійної роботи нам потрібно структурувати дані, визначити для себе критерії ефективності.”

Ще один пілот в рамках акселератора провела команда QRSmarty. Стартап автоматизує облік зберігання і переміщення товарів і допомагає стежити за ними на всіх етапах: від надходження на склад до списання. Крім цього, QRSmarty допомагає збирати дані про запчастини та інструменти для тендерних закупівель, аналізуючи, в якого постачальника вигідніше купувати.

57.png

Пілот QRSmarty розпочався на початку червня 2019 і тривав кілька місяців, проходив на Миронівській птахофабриці. Тестувалася маркування на ТМЦ а також програмне забезпечення. QRSmarty ставила перед пілотом наступні завдання: випробування в реальних умовах, вивчення потреб реального клієнта і адаптація/доопрацювання  під потреби МХП.

Говорячи про результати пілота, софт стартапу успішно пройшов випробування практикою на підприємстві, але були зроблені значні зміни, так як відбувалося налаштування під бізнес процеси компанії. МХП.

Ментором QRSmarty з боку МХП був керівник проектів у виробничому департаменті агрохолдингу Євген Іванов.

Ось враження Євгена: “З приходом діджиталізації за такими акселераторами — майбутнє. Дрібний бізнес і просто розумні молоді хлопці з інститутів з власними ідеями і розробками можуть приходити на подібні майданчики, працювати з накопиченим досвідом і командою професіоналів та менторів великих компаній, таких, як МХП. Якщо говорити про пілот, то він був дуже цікавим і складним. В процесі роботи і підготовки компаній до Demo Day відбулося багато змін — команди приходили з одними поглядами, пропозиціями і можливостями, а в процесі спільної кооперації ми розуміли їх функціонал і можливості, узгоджували потребами бізнесу і отримували спільний успішний результат.”

Ще один фіналіст MHP accelerator — Тосап Агротех. Це оперативне і в той же час стратегічне планування збору врожаю. Рішення стартапу запобігає втраті при транспортуванні зерна з поля до місць зберігання врожаю, допомагаючи в режимі реального часу вибрати найкоротший і найбільш вигідний шлях з поля на елеватор і оперативно змінюючи маршрут, якщо в цьому виникає необхідність. Реалізація технології забезпечує зниження впливу людського фактору підвищення прозорості процесів. Як результат — скорочення витрат в логістиці на 30%.

58.png

Пілот Тосап Агротех пройшов у липні на підприємстві Агрофорт, що входить до агрохолдингу МХП. “На підприємстві з нами працювала відмінна команда під керівництвом Олександри Гаркавенко”, — говорить Олена Берестецька, лідер команди стартапу. — “Нашим завданням було продемонструвати, що системи управління транспортом, які ми успішно впроваджували багато разів в інших галузях, дадуть позитивний економічний ефект і для агрокомпаній. Нам пощастило випробувати систему під час збору і вивозу врожаю, тобто в найгарячішу пору. Результати говорять самі за себе – ми отримали зниження простоїв автотранспорту на 62%, збільшення оборотності автопарку в 1,5 рази та зниження кількості найманого автопарку”.

З командою Тосап Агротех працювало три ментора з боку МХП: начальник відділу впровадження інновацій агрохолдингу МХП Андрій Кияненко, Володимир Чик і Олександр Іванишин.

“В цілому, пілот з Tocan’го пройшов дуже вдало, — каже Андрій Кияненко — ми пропрацювали етапи проекту і стратегію, вибрали підприємство для пілота, з’ясували всі процеси, які відбуваються на підприємстві під час збирання врожаю — хто дає завдання, куди їде техніка, як це змінюється при зміні зовнішніх факторів і так далі. Хлопці описали це в своїй системі, розповіли, чого їм не вистачає — якої інформації від підприємства, якого технічного забезпечення. Ми все підготували, зробивши чимало роботи. Складність була в тому, що збиральна кампанія вже йшла, і нам доводилося в неї вливатися на ходу. Інша складність — велика кількість технічних засобів, які потрібно було підготувати і відтестувати для пілота. Але у нас попереду ще збирання пізніх зернових, і на ній ми розраховуємо провести повноцінний тест системи. Якщо все буде добре — а я на це дуже сподіваюся на наступний рік, я думаю, ми продовжимо нашу співпрацю.”

За підсумками другої хвилі MHP accelerator можна сказати, що АПК все більше привертає стартапи, команди бачать його потенціал і хочуть спробувати себе.

“Що б ми порадили стартапам, які планують пілот? Однозначно скористатися цією можливістю і перевірити своє рішення в реальних умовах. А далі – отримувати фідбек і вдосконалювати свій продукт!”, — каже Олена Берестецька.

Перший пілот в “польових умовах”, перша зворотній зв’язок від практиків агробізнесу, перший великий клієнт — все це критично важливо для інноваторів, яких в Україні стає все більше.

Джерело: agroreview.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *