Проблема полягає в тому, що наш клімат не дозволяє овочам рости у відкритому ґрунті в безперервному циклі, як це можуть забезпечити теплиці. Проблемою ж теплиць є більш висока енергоємність виробництва, що чутливо відбивається на собівартості, особливо при перманентному зростанні цін на енергоносії, повідомляє pro-consulting.ua
Однак, сучасний рівень технологій вирощування сільгоспкультур в закритому ґрунті вже дозволяє отримувати хорошу рентабельність навіть при нашій ціновій нестабільності. Про це свідчить динаміка обсягів тепличного виробництва за період 2007-2016 років. Як бачимо, воно стабільно росло до настання кризи 2014 року, але і вона не змігла зупинити це зростання надовго.
Наведена вище таблиця свідчить ще й про те, що вітчизняні тепличні господарства роблять основний упор на вирощування огірків і помідорів, а салатам і зелені приділяється набагато менше уваги. Тому в наших магазинах в міжсезоння часто можна побачити поруч з вітчизняними огірками імпортну зелень. Та й потреби в огірках та помідорах забезпечуються українськими тепличниками ще далеко не повному обсязі.
Такою ситуацією можна скористатися і зайняти поки ще досить вільну ринкову нішу. Для цього аналітиками Pro-Consulting розроблений бізнес-план тепличного комплексу площею два гектари. Тут можна буде вирощувати овочі, салат і зелень методом гідропоніки, збираючи в рік по 4 врожаю овочів і 12 врожаїв зелені.
Природно, що спочатку будуть потрібні досить суттєві фінансові вкладення для того, щоб організувати господарство на вищому рівні. Так, на будівництво теплиць піде 76,7% коштів. Необхідні елементи інфраструктури, такі як котельня, баки запасу води, приґрунтовий, верхній і лотковий обігрів, конденсаторна установка СО2 та інше займають15,3% від усіх витрат. Передбачено й інші статті витрат: організаційні – 4,2%, маркетингові – 0,1%.
Розрахунки по бізнес-плану показують, що даний тепличний комплекс матиме рентабельність продажів на рівні 23,2%, тобто кожен долар доходу буде містити в собі більше 23 центів чистого прибутку.
Джерело: agroreview.com