Агроекспорт: як змінилася логістика за перший тиждень квітня

За перший тиждень квітня обсяги вивезення агропродукції з України автомобільним транспортом трохи зменшилися і склали 73,8 тис. тонн. Динаміка на пунктах пропуску була різною: десь фіксували зростання, а десь – спад.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.

На кордонах з Румунією та Угорщиною обсяги зросли на 6,7% і 4,7% відповідно – до 18 тис. тонн і 9,2 тис. тонн. Через польський кордон вивезли майже стільки ж, як і тижнем раніше – 32,3 тис. тонн. А ось на словацькому і молдовському напрямках був спад – на 15,2% (до 4 тис. тонн) і на 9% (до 10,3 тис. тонн).

Найбільше експортували соняшникової олії – 8,2 тис. тонн, та цукру – 6,5 тис. тонн.  

Вартість перевезень всередині країни трохи знизилась – на 1 долар за тонну, ціни на доставку до ЄС поки без змін.

На залізниці тарифи також зменшилися – у середньому на 1–2 долари за тонну. Це пояснюють невисоким попитом та конкуренцією між операторами.

«Закінчилася активна фаза експорту минулорічного врожаю, і це традиційно впливає на обсяги перевезень», – зазначають учасники ринку. 

Крім того, автотранспорт перетягує частину вантажів, особливо на коротких маршрутах, де він вигідніший за залізницю. Через це багато вагонів залишаються незадіяними.

Поки що на ринку не очікують суттєвих змін. Перевізники чекають на пожвавлення ближче до нового сезону або на зміну логістичної ситуації на кордоні.

На морському напрямку ситуація більш стабільна. Вартість фрахту з портів Великої Одеси залишається на рівні 16–17 доларів за тонну до Італії та 17–19 доларів – до Іспанії. Попит обмежений, тому ставки не ростуть.

А от на Дунаї ціни трохи піднялися – у середньому на 2 долари за тонну. Доставка з Ізмаїла до Італії тепер коштує 29–30 доларів за тонну.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *