Майже піврічний досвід аукціонів з продажу послуг з використання вагонів власності Укрзалізниці на «ProZorro. Продажі» визнано успішним, і вони будуть продовжені. Наразі йде робота над переведенням проекту з пілотного статусу на постійну основу. Про це заявив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-центр «Укрзалізниці».
«Як і розраховували, ринок позитивно сприйняв цей ефективний і транспарентний механізм розподілу та визначення об’єктивної плати за користування нашим вагонним парком. Крім того, аукціони принесли Укрзалізниці додатковий фінансовий результат — близько 35,5 млн грн», — прокоментував керівник компанії.
За його словами, упродовж апробації цього механізму було, зокрема, проведено 1201 аукціон, на якому було виставлено 13862 вагони. Успішно відбулося 803 аукціони на 9455 вагонів, що складає 68 % від загальної кількості оголошених та проведених аукціонів. Щодо видів рухомого складу, які виставлялися, то щодо піввагонів було оголошено та проведено 461 аукціон на 6350 вагонів: щодо зерновозів — 466 аукціонів на 5200 вагонів, решта — інший рухомий склад (цементовози, криті вагони та мінераловози).
Євген Кравцов повідомив, що майже 30,7 млн грн або понад 86 % одержано від надання зерновозів, решта — 4,79 млн грн — від надання під завантаження піввагонів. Відзначено, що за час першого етапу пілотного проекту активніше на аукціонах продавалися послуги використання зерновозів.
Участь в аукціонах, на яких виставлявся такий рухомий склад, брали 35 % компаній, що спеціалізуються на перевезеннях зернових. Це свідчення готовності ринку нарощувати попит на такий вид рухомого складу. Ситуація з продажем послуг з використання піввагонів дещо інша: лише 4 % компаній, що спеціалізуються на таких видах перевезень, долучилися до аукціонів. З цього приводу в Укрзалізниці заплановані зустрічі з користувачами різних видів рухомого складу для презентації особливостей наших аукціонів», — зазначив керівник компанії.
Щодо вартості користування вагонами, зауважив голова правління товариства, то спостерігається чітка залежність ціни від сезонних факторів та кількості вагонів, які виставлялися на аукціони. Наприклад, середньозважена ставка за користування піввагонами становила 1032 грн за вагон, якщо клієнт бере 50 вагонів, та 1182 грн за вагон, якщо йдеться про 5 вагонів. Щодо сезонних коливань, то вартість користування зерновозами змінювалася з 3901 грн за добу в січні до 1568 грн за добу в квітні, коли попит на перевезення зменшився.
Наразі Укрзалізниця працює над збільшенням кількості вагонів, право користування якими буде реалізовуватися через аукціони. «Пілотний проект продовжуємо, розробляємо графік аукціонів на найближчі місяці та готуємо документи для роботи на постійній основі», — повідомив Євген Кравцов.
Джерело: propozitsiya.com