Очікується, що вже на поточному тижні українські компанії зможуть почати відвантаження лохини на Близький Схід, оскільки інтерес до української ягоди з цього регіону суттєво збільшився багато в чому завдяки торговим місіям ФАО і ЄБРР Fruit Trade Ukraine – Middle East і подальшої активної роботи Української плодоовочевої асоціації з просування українських фруктів в регіоні. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ukrainefood.org.
«Закупівельні ціни імпортерів з ОАЕ на лохину за тиждень подвоїлися через виснаження запасів лохини з Іспанії. Уже зараз Імпортери Близького Сходу готові купувати якісну лохину з доставкою в Дубай по $9-10 за кг, а роздрібна ціна підскочила до $30-35 за кг. Це робить авіадоставку лохини з України в ці країни вигідною, навіть з огляду на високу поточну ціну на лохину на внутрішньому ринку», – говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
«Тим не менш, не слід забувати про Польщу, експортери якої також не сидять «склавши руки». З огляду на динамічно зростаюче виробництво лохини в цій країні, експортери та садівники починають консолідувати свої зусилля з просування, і в цьому вони вже випереджають українських ягідників, які як і раніше намагаються діяти самостійно, замість того, щоб спільно просувати ягоду на перспективні ринки. Але ж українські ягідники поки оперують значно меншими обсягами лохини, тому їх ринкова сила набагато нижче, ніж у польських садівників», – зазначає експерт.
Аналітики EastFruit вважають, що експортні відвантаження лохини навряд чи нададуть достатню підтримку цінам на ягоду, оскільки лише поодинокі компанії мають необхідні сертифікати, обладнання, знання, досвід і контакти для успішного експорту лохини.
«У цьому році, як ніколи раніше, стане актуальним питання поставок лохини в країни Південно-Східної Азії, адже в минулому році, коли завдяки нашим місіям, були здійснені пробні поставки, особливої вигоди експортерам вони не приносили, тому що чиста ціна була порівнянна. Однак в умовах зростання виробництва ягоди і зниження цін на неї в Європі, експорт на Близький Схід і особливо в країни Азії, можуть стати чудовою нагодою отримати більш високу ціну. Саме тому ще кілька років тому ми зробили акцент на просування експорту української плодоовочевої продукції саме в цей регіон», – пояснює Андрій Ярмак.
Джерело: propozitsiya.com