Європейська Бізнес Асоціація звернулася до ООН та Посольства Туреччини в Україні з наполегливим проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи (зернового коридору), включаючи приєднання до цього коридору Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення кількості перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на eba.com.ua.
За даними Мінагрополітики, в 2021 році Україна забезпечила світовий ринок обсягом продовольства, який є достатнім для харчування близько 400 млн людей, не враховуючи населення України.
Минулого року Україна була одним з провідних постачальників продовольства на світовий ринок. У 2021 році ми експортували аграрну продукцію до 191 країни світу.
З 24 лютого 2022 року на всій території України введено воєнний стан. Військове вторгнення російської федерації на територію України та введення воєнного стану вплинуло на всі сфери життєдіяльності та всі державні, соціальні та економічні процеси в Україні. Значно порушена можливість експорту товарів, у тому числі зернових та олійних культур.
Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 року «зерновим коридором» вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи.
Водночас, на жаль, станом на зараз бізнес бачить деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції.
Зокрема, за інформацією Комітету зернових та олійних культур ЄБА, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів «Великої Одеси» (Одеса, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден.
За підрахунками експертів Комітету Асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України, 3 дні – перехід до порту завантаження, 3 дні – завантаження, 2 дні – перехід назад до Босфору, 9 днів – перевірка Спільного координаційного центру у зворотному напрямку.
На думку зернової бізнес-спільноти ЄБА, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу. Крім того, є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо Зернова ініціатива не буде продовжена.
Для ефективного подолання продовольчої кризи, перш за все, у всьому світі, особливо в країнах, де страждають від голоду, важливо також розширити географію Зернової ініціативи, а саме включити до неї «зернові ворота» України – Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 році пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України.
Враховуючи вищезазначене, Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Республіки Туреччина в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії Зернової ініціативи, включаючи розгляд питання Миколаївського морського портового вузла, а також збільшення на добу кількості перевірок суден з українською сільськогосподарською продукцією.
Джерело: propozitsiya.com