У січні 2023 року лише 6 930 з 56 440 вагоновідправок послуг користування зерновозами АТ «Укрзалізниця», виставлених на аукціони через Прозорро.Продажі, були успішними. При цьому, торги проводилися як у форматі голландських аукціонів (на пониження ціни), так і англійських аукціонів (на підвищення ціни).
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ucab.
Голландські аукціони проводилася з початковою ставкою 4300 грн/вагонодобу і пониженням до визначеного менеджментом Укрзалізниці мінімального рівня в 2795 грн/вагонодобу з подачею вагонів під навантаження в січні-лютому 2023 року. В підсумку – лише 32% вагоновідправок були успішними. Середня ставка переможців торгів по таким аукціонам 2865 грн/вагонодобу, що лише на 2,5% вище встановленої межі. Англійські аукціони (на підвищення ціни) взагалі були провальними через визначену мінімальну ставку 4300 грн/вагонодобу – жодного успішного лоту.
В результаті, через намагання утримати завищену планку цін на користування державними вагонами, попит на послуги зерновозів власності АТ «Укрзалізниця» суттєво знизився. Такі дії також підтримують та сповільнюють зниження ставок на послуги інших приватних власників вагонів. Як наслідок – логістичні витрати на перевезення зерна залишаються занадто високими, що негативно впливає на спроможність і бажання аграріїв проводити посів зернових культур в 2023 році.
УКАБ звертався до менеджменту АТ «Укрзалізниця» щодо перегляду визначеного мінімального рівня в 2795 грн/вагонодобу на голландських аукціонах, проте наразі цю невідповідність ринковим реаліям та спроможностям аграріїв так і не змінили.
Джерело: propozitsiya.com