Логістика агроекспорту: основні тенденції на початку грудня

За перші 9 днів грудня агроекспорт з України автомобільним, залізничним і водним транспортом продемонстрував змішані результати.   Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.   Обсяги агроекспорту автомобільним транспортом знизилися на 4,6% у порівнянні з першим тижнем листопада, до 100,48 тис. тонн. Найсуттєвіше скорочення зафіксовано на румунському кордоні — на 24,4% (26,1 тис. тонн), а також на молдовському напрямку — на 6,8% (14,78 тис. тонн).    Водночас експорт через польський і угорський кордони зріс на 10,4% і 7,4%, до 41,07 тис. тонн і 11,8 тис. тонн відповідно. Потоки через словацький кордон залишилися стабільними на рівні 6,71 тис. тонн.   Серед основних продуктів експорту — соняшникова олія (10,52 тис. тонн) та м’ясо птиці (7,12 тис. тонн).    Ціни на перевезення до європейських країн не змінилися, проте вартість внутрішніх автоперевезень знизилася на $2–3.   Станом на 9 грудня ситуація на ринку залізничних перевезень була також неоднозначною. Передача вагонів через більшість прикордонних переходів скоротилася, найбільше — на румунському кордоні (на 66,9%, до 3,75 вагонів на добу). Причиною стало блокування експорту через слідчі дії правоохоронців.    На польському та угорському кордонах обсяги знизилися на 19,04% і 9,33% відповідно. Лише на словацькому кордоні зафіксовано зростання на 5,92%, до 50,25 вагонів на добу.   Паралельно зросла кількість вагонів, що прямують до портів Великої Одеси, — на 8,9% (до 7 822 одиниць). Проте середньодобове вивантаження в портах знизилося на 1,4%, до 1 193 вагонів. Накопичення вагонів у порту Ізмаїл зменшилося на 22,17%.   Тарифи на перевезення зерна залишаються стабільними.   Наприкінці року зазвичай спостерігається підвищений попит на морські перевезення, однак нові експортні правила, запроваджені з 1 грудня, спричинили невизначеність.    Фрахтові ставки для суден хендісайз із портів Великої Одеси до Італії та Іспанії трохи знизилися — в середньому на $1. Водночас тарифи на баржі та костери з портів Дунаю залишаються без змін.   Перші дні грудня показали складну ситуацію з агроекспортом, зокрема через різні чинники, як-от розслідування на румунському напрямку чи адаптація до нових правил експорту. Водночас стабільність цін на логістичні послуги підтримує баланс для учасників ринку.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *