Потенційно Україна може експортувати за січень 5 млн тонн зернових, олійних та продуктів переробки і тим самим продовжить виконувати свої зобов’язання одного з гарантів міжнародної продовольчої безпеки, а також забезпечувати своїм збіжжям країни, які цього потребують – Африку, Азію та Близький Схід, заявив перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на minagro.gov.ua.
«Незважаючи на всі складнощі, які створює нам росія, обмежуючи можливість інспекцій суден в Босфорі, все-таки нашим аграріям-підприємцям вдається продовжувати експорт зерна. За результатами січня ми можемо мати близько 5 млн тонн загального експорту, що є дуже непоганим показником в умовах війни», – зауважив Тарас Висоцький.
Водночас він підкреслив, що через складність логістики показники експорту у порівнянні з минулим маркетинговим роком зменшилися близько на 30%. Передовсім це пов’язано із недозавантаженістю потужностей чорноморських українських портів, а також через зупинку роботи інших портів.
Одну з найбільших проблем в контексті експорту українського збіжжя Тарас Висоцький вбачає в ціновій політиці, яка сформувалася через війну.
Він пояснив, що раніше ціна залежала від міжнародної, від неї відмінусовувалася ще вартість логістики, яка тоді була не надто дорогою, бо судна з чорноморських портів рухалися безперешкодно в пункти призначення.
«Наразі так само є міжнародна ціна, але до додаткових витрат тепер додається час простою в Босфорі, що може становити $30-40 на тонні. Також подорожчало страхування, внутрішнє перевезення через вищу ціну пального. І у підсумку фермер отримує на декілька тисяч грн менше. Тобто, ми бачимо, як дохід українського аграрія з’їдається через збільшення логістичних вартостей на кожному ланцюгу», – наголосив Тарас Висоцький.
За його словами, змінилася і географія експорту. До початку війни українська агропродукція відправлялася в 95% країн світу.
«Зараз немає можливості повноцінно використовувати морський транспорт через часткову роботу портів. Після перемоги та повноцінного відновлення роботи морського транспорту в тому числі контейнерних перевезень, які зараз недоступні, географія повернеться до своїх попередніх значень. Ми очікуємо збільшення поставок в Південно-Східну Азію, а також екваторіальну та Південну Африку», – резюмував він.
Джерело: propozitsiya.com