Зернову ініціативу продовжено на 120 днів, але росія все ще має інструменти для штучного обмеження її можливостей. 77 суден стоять у черзі для проходу інспекції в Туреччині, порти Великої Одеси використовують до 50% своїх потужностей, вартість зерна зростає з кожним новим шантажем з боку росії.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис на facebook сторінці міністра інфраструктури Олександра Кубракова.
«Ми мали досвід проведення 40 інспекцій на добу, зараз через позицію рф на день інспектується в 5 разів менше. У жовтні Зернова ініціатива дозволила експортувати 4,2 млн тонн зернових, у листопаді не вийдемо і на 3 млн тонн. При цьому, технічно ми можемо вийти на 6 млн тонн на місяць», — розповів міністр.
Штучне затягування призводить до збитків з боку фермерів та судновласників, у висновку втрачають найуразливіші верстви населення та країни на межі голоду. Один день простою обходиться щонайменше у 30 тисяч доларів. Зараз судна очікують на інспекцію від 2 до 5 тижнів.
Олександр Кубраков також повідомив, що Україна офіційно звернулася до ООН та Туреччини з пропозицією розглянути зміни до Зернової ініціативи, а саме: приєднання до Ініціативи портів Миколаєва, пролонгація угоди на рік та прискорення інспекції суден.
Джерело: propozitsiya.com