Підтримку аграріям повинна надавати держава, а не Укрзалізниця, — Валерій Ткачов

Державна підтримка аграріїв не має надаватися шляхом знижок на користування вагонами або шляхом пільгового пропуску їх у черзі на кордоні, вважає Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця».

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на railinsider.

Правильним рішенням було би розробити програму державної підтримки аграріїв, яка має чітко визначити критерії отримання державної допомоги. В ідеалі — не знижкою на вагон або квитком без черги, а фінансами.

Ця програма мала би, наприклад, сфокусувати державну допомогу на компаніях, які здійснюють експорт переробленої продукції — борошна, олії, цукру — щоб захистити робочі місця та експортні надходження. Чи допомагати тим, в кого під загрозою майбутня посівна — маленькі та середні фермерські господарства.

Державна програма могла би також передбачити аналіз ефективності всіх ланцюжків постачання зерна — від поля до порту. А відтак дипломати могли би звертатися до європейських партнерів щодо виділення квот на перевантаження українського зерна в портах ЄС, щодо мораторію на підвищення вартості перевалки українського зерна (вартість перевалки та транспортування по території ЄС за 8 місяців зросла у 2–3 рази), щодо необхідності розвитку, збільшення пропускної здатності їх інфраструктури тощо. Обіцяні “коридори солідарності” працюватимуть «тільки тоді, коли в них будуть діяти чіткі та зрозумілі правила.

Щодо розподілу обмеженої, дефіцитної пропускної спроможності західних переходів може бути тільки два підходи або критерії:

  • урахування суспільного інтересу (держрегулювання). При такому підході КМУ та Мінекономіки повинні затвердити ліміт перетину кордону для кожного вантажу, з урахуванням його значення для економіки країни та населення;
  • конкурентний/ринковий підхід, коли дефіцитну пропускну спроможність отримує той експортний вантаж, який має можливість заплатити за це більшу вартість. Таким чином її (пропускну спроможність) отримують більш маржинальні експортні вантажі, які мають більшу додану вартість.

Але остаточне рішення, яку економічну політику потрібно впроваджувати сьогодні, залишається за нашим урядом.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *