Блокада кордону польськими перевізниками трьох пунктів пропуску на кордоні з Україною розпочалась ще 6 листопада. На деякий час до перевізників приєднались й польські фермери, блокуючи рух на ПП «Медика-Шегині». З 15 січня перевізники погрожують знову заблокувати цей пункт пропуску.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на eurointegration.
Блокада завдає мільярдних збитків Україні. Проте йти на виконання ключової вимоги блокувальників – повернення дозволів на вантажні автоперевезення ‒ у Києві категорично не згодні. Замість цього Мінінфраструктури України намагається усунути недобросовісну конкуренцію з європейськими перевізниками, на що також скаржилися у Польщі.
Зокрема – посиливши контроль за перевезенням небезпечних вантажів, захистившись від виконання таких рейсів випадковими людьми.
Отже, пропонується оновити умови ліцензування перевізників. Ці кроки важливі й поза контекстом блокади кордону, адже мають сприяти створенню більш прозорого та ефективного ринку транспортних послуг.
Однією з ключових ініціатив є скасування спрощеного порядку видачі ліцензій, що був запроваджений під час повномасштабного вторгнення Росії. Спрощений режим не передбачав вимоги підтвердження трирічного досвіду роботи для здійснення міжнародних перевезень пасажирів автобусами та небезпечних вантажів вантажними автомобілями.
Втім, ліцензії, видані під час воєнного стану, продовжать діяти на період воєнного стану за умови дотримання ліцензійних умов.
Ще одна зміна – навчання водіїв відбуватиметься виключно за європейськими стандартами. Це означає, що навчальний заклад має при видачі сертифіката професійної компетенції зареєструвати водія в Реєстрі професійних водіїв.
Заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач вважає, що це сприятиме більшій впевненості в тому, що бізнес працює у білу і податки сплачуються належним чином.
Додаткові інновації охоплюють вимоги до освіти персоналу, який відповідає за технічний стан автомобілів, а також зобов’язання ліцензіата вести перелік прийнятих на роботу водіїв в Єдиному комплексі інформаційних систем Укртрансбезпеки.
Зміни також стосуються страхування відповідальності та життя водіїв, а також вимагають від транспортних засобів відповідати екологічним нормам. Такі зміни узгоджуються з європейськими нормами, зокрема з Директивою 2008/68/ЄС, яка регулює перевезення небезпечних вантажів.
Наразі невідомо, чи будуть зміни до умов ліцензування перевізників єдиною відповіддю польським блокувальникам.
Асоціація міжнародних автоперевізників (АсМАП) нещодавно повідомила, що проводить перемовини з європейськими вантажними автоперевізниками та пропонує їм альтернативне рішення замість повернення дозволів на вантажні перевезення для українців, яке полягає в імплементації європейського підходу ліцензування ринку перевезень.
Тобто можна очікувати чергових новацій у сфері ліцензування на транспорті.
Джерело: propozitsiya.com