Сила трьох: як українські виробники лохини створили перший галузевий кооператив

Нині «синя ягода» впевнено завойовує прихильність українського споживача. За 10 років площа земель під насадження в країні виросла з 200 до 2000 га. Наразі світові ринки приваблюють українських виробників ягід, але залишається проблема — замалі партії для міжнародних замовлень.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на eu4business.org.

Унікальний для України вихід з цієї ситуації знайшли три фермерські господарства. У лютому 2020 року вони створили перший в Україні кооператив виробників лохини — СОК «Big Berry Coop» — за підтримки Проєкту ITC «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі — Ініціатива EU4Business» спільно з Асоціацією «Ягідництво України». Наразі спільна площа насаджень кооперативу складає більш ніж 150 га, і цього року його компанії-члени вже відправили 38,4 тонн ягоди до Об’єднаних Арабських Еміратів.

Ідея створити перший український кооператив виникла у власників трьох ягідних господарств: Олега та Олени Воробйових (ФГ «ГрассАвеню», ТМ Starberries), Олега Науменка (СВК «Ягідки», ТМ BigBlue) та Віктора Дитинка (ФГ «БерріХіллс», ТМ «Dolyna Agro»).

Олена Воробйова, співвласниця ФГ «Грасс Авеню», розповідає: «В основі нашого об’єднання — дружні відносини, що сформувалися за кілька років спілкування на міжнародних виставках та профільних тренінгах».

Господарства розташовані в різних регіонах України, тож коли на заваді контракту стає непогода чи інші несприятливі умови, члени кооперативу підставляють один одному плече, допомагають виконувати свої зобов’язання.

З 2020 року учасники кооперативу спільно користуються сортувально-пакувальним складом. Його запустили в роботу власники ФГ «Грасс Авеню», щоб забезпечити професійний «холодний ланцюг». Завдяки цьому учасники кооперативу звозять зібрану ягоду для подальшого охолодження, сортування, пакування, тимчасового зберігання та відвантаження клієнту.

Для засновників кооператив — це додаткове навантаження, адже вони постійно вкладаються часом і коштами у власний розвиток та пошук спільних можливостей. Водночас, за словами співвласників, умови участі для майбутніх членів кооперативу прості і зрозумілі: висока якість продукції, прозоре ведення бухгалтерії, наявність сертифікатів Global G.A.P. та Organic Standard, якщо мова йде про органічну продукцію.

«Ласкаво запрошуємо приєднуватися до кооперативу. Адже якщо учасників побільшає, відкриються можливості виходу на нові ринки з вигіднішими умовами контракту як по ціні, так і по відвантаженню продукції», — кажуть у ФГ «Грасс Авеню».

 

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *