Тарас Качка
Українці з’їдають за рік 1 млн тонн помідорів та 600 тис. тонн огірків. І в абсолютній більшості ці овочі вирощуються вітчизняними фермерами, повідомив заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, торговий представник України Тарас Качка.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УНН.
“Більше 6 мільярдів свіжих помідорів ми з’їдаємо за рік. Якщо серйозніше – то близько 1 мільйона тонн. З них понад 300 тисяч тонн – вирощено в теплицях (закритий ґрунт) і понад 600 тисяч тонн – вирощено на українських полях і городах (відкритий ґрунт). Також ми імпортуємо 71 тисячу тонн (у 2019 році). Ну і експортували 9 тисяч тонн минулого року. Тобто імпорт помідорів складає лише 7% від внутрішнього ринку.
Огірків ми споживаємо 600 тисяч тонн. 320 тисяч тонн – тепличні, та 250 тисяч тонн із відкритого ґрунту. Імпортних огірків ми з’їдаємо 17,5 тисяч тонн. Лише 3% спожитих в Україні огірків – імпортні”, – навів статистику заступник міністра.
Качка пояснив, чому ж складається враження “засилля овочевого імпорту”.
“По-перше – через сезон. Березень-квітень – це час, коли до нас доїжджає товар з Балкан (особливо це стосується молодої капусти), Туреччини, Іспанії і подеколи навіть з Північної Африки (Марокко). Це не пов’язано з економікою – лише з кліматом і логістикою.
До речі, кияни, коли ви купували чи невдовзі купуватимете овочі на ринку, то, скоріше всього, це перепродаж овочів з троєщинського оптового ринку, обсяги якого достатньо великі, аби бути місцем дистрибуції й імпортних овочів. Тому у цей період навіть базарні овочі можуть бути імпортні”, – каже заступник міністра.
Головною особливістю “помідорно-огіркової економіки” є структура продажів, додає він.
“Головним каналом не лише роздрібної, але й оптової торгівлі овочами в Україні є ринки, які були закриті на карантин (і дуже добре, що вже відкриті).
Останні роки вітчизняні виробники активно розширюють свою присутність на полицях супермаркетів. І зараз у супермаркетах, здебільшого, є вибір між імпортом і місцевим товаром, а за кілька тижнів місцеві овочі повністю витіснять імпорт. Тим не менш, супермаркет і далі є складнішим каналом реалізації. Тому що супермаркет більш вимогливий щодо обсягу партій, гомогенності якості, пакування, супровідних документів та фінансових умов.
Базари ж – гнучкі для продавців будь-якого типу. І особливо – для малих і мікровиробників. Парадоксально, але для виробника часто продаж до мереж супермаркетів є рівнозначним експорту”, – зазначає Качка.
Він упевнений, що найкращий спосіб боротися з імпортним помідором – це популяризувати український помідор у світі.
Джерело: propozitsiya.com