«Укрзалізниця» займає близько чверті ринку перевезень зернових вантажів залізницею, тому не може за рахунок пропозиції вагонів за цінами нижчими за ринкові знизити вартість їх оренди, хоча у вересні цього року намагалася це зробити.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на interfax.
Таку думку висловив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на конференції «Ведення агробізнесу в Україні», яку організувала асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
«У жовтні розпочався збір пізньої групи зернових. Попит зріс і зросла вартість вагону. «Укрзалізниця» не може суттєво впливати на цей ринок. Були пропозиції за рахунок нашого вагону збити ціну на ринку, що ми намагалися зробити у вересні, але це не є нашим завданням. У нас є завдання забезпечити перевезення та ефективне використання наданого активу. Держава нам дала 7 тис. зерновозів на користування, і ми їх ефективно використовуємо», — заявив представник УЗ під час пресконференції.
«Вони мають заробляти гроші. Завданням «Укрзалізниці» не є за рахунок зменшення надходжень від вагонної складової підтримати будь-кого. Це, гадаю, завдання Міністерства агрополітики», — додав Ткачов.
За його словами, лише 25-27% зернових вантажів перевозяться вагонами «Укрзалізниці», решта 73-75% припадає на вагони приватних компаній, яких у країні понад сотню. При цьому ринок таких перевезень нерегульований і держава в нього не втручається.
«Справді, ціна на зерновоз була піднята, тому що це сезонний вид транспорту, і його вартість за рік справді може коливатися від 200 грн до 20 тис. грн. Якщо зростає попит, відповідно зростає вартість вагонів. Вартість самого перевезення не може змінюватися, а вартість вагонів коливається. І це зростання вартості вагонів відбувається за рахунок того, що аграрії хочуть вивезти за рік 50 млн тонн зерна, хоча інфраструктура здатна перевезти на місяць 3 млн тонн, або 30 млн тонн за рік», — зазначив Ткачов.
Джерело: propozitsiya.com