Вартість перевезення зерна може знизитись на 10–20%, — Валерій Ткачов

Загальна вартість зернової логістики у 2023 році зменшиться на 10–20% у доларовому еквіваленті. Таку думку висловив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на railinsider.

«Загальна вартість логістики зменшиться на 10–20% (у доларовому еквіваленті) через покращення співвідношення попиту та пропозиції; експорт аграрної продукції стане більш рівномірним протягом року (зменшаться сезонні коливання обсягів експорту)».

В той же час Валерій Ткачов нагадав, що логістичні витрати аграріїв щодо експорту зерна складаються не лише з вартості перевезення залізницею.

«Це невелика частка витрат в загальній аграрній логістиці».

На думку Валерія Ткачова, щоб допомогти аграріям, потрібно «створювати умови для здешевлення усіх складових загальної логістики: зменшувати вартість перевалки в портах; покращувати роботу «зернового коридору» для здешевлення фрахту, працювати з ЄС щодо виділення гарантованих квот по перевалці українського зерна в європейських портах, спрощувати та прискорювати сертифікацію зерна, прикордонні процедури та ін.».

«Підтримкою безпосередньо аграріїв повинно займатися профільне міністерство наявними інструментами державної підтримки, а не вимагати це робити за рахунок державного перевізника, – наголосив Валерій Ткачов.

Разом із тим, на думку Валерія Ткачова, шляхом звинувачення АТ «Укрзалізниця» та вимог «адміністративним способом зменшити вартість використання вагонів державної компанії» окремі компанії намагаються «отримати від УЗ преференції для власного бізнесу (експедиторського бізнесу чи аграрного виробництва).

Коментуючи підсумки минулого року, представник УЗ зауважив, що компанія дійсно заробила рекордні кошти від реалізації права на користування зерновозами.

«Дійсно, АТ «Укрзалізниця» у 2022 році заробила рекордні кошти за використання вагонів-зерновозів через високий попит та позитивну ринкову кон‘юнктуру, а також за рахунок використання прозорого механізму продажу вагонів – аукціонів у ЕТС «Прозорро.Продажі». Гроші пішли офіційно в бюджет компанії, а не ділкам у кишені. Також звертаю увагу, що, якщо є бажання порівнювати 2021 та 2022 роки, має сенс врахувати курсову різницю. При курсі у 2021 році 27–29 грн/долар, та курсі у 2022 році 40–41 грн/долар – різниця в сплачених аграріями коштах за використання вагонів уже не здається такою вражаючою. Наскільки я пам‘ятаю, збіжжя продається за валюту», – додав Валерій Ткачов.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *