Понад 100 учасників з різних організацій і країн, експерти та практики з України, Німеччини, Бельгії, представники міжнародних проектів та організацій взяли участь у VI міжнародному заході «Конгрес Органічна Україна 2023. Незламна цінність», який відбувся 23 березня в м Києві.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис на facebook сторінці «Органічна Україна».
Захід організовано за ініціативи громадської спілки «Органічна Україна» під патронатом Міністерства аграрної політики та продовольства України в партнерстві з органом сертифікації «Органік Стандарт» та державною установою «Офісом з розвитку підприємництва та експорту».
«Органічна спільнота сьогодні – це справжні патріоти своєї справи, які працюють в Україні і для України. Війна принесла багато викликів і потрібен час, щоб їх подолати. Але ми не зупиняємося і працюємо на перемогу, – зазначив перший заступник Міністра аграрної політики України Тарас Висоцький, відкриваючи захід.
Також свою підтримку органічним виробникам України висловив керівник проекту Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства / Cooperation in Organic Agriculture Штефан Дрессман.
Під час дискусійних панелей учасники обговорили виклики та потреби органічного сектору, реальний стан та перспективи внутрішнього та зовнішнього ринків, державну та міжнародну підтримку та стан ґрунтів c/г призначення.
«У 2023 році багато фондів оголосили про грантові програми. Вони можуть бути не для органіки, а для с/г виробництва. Але ними можна буде скористатись. Виробники мають можливість брати кошти на розвиток виробництва, залучати фінансування в обігові кошти чи на саджанці, техніку, лізинг», – наголосила Віце-президент ГС Органічна Україна Юлія Ворощук.
Щодо експорту, то за підсумками 2022 року органічні виробники наростили на 13 % продаж продукції в порівнянні з 2021 роком. Про це зазначає Анастасія Білич, віце-президент ГС Органічна Україна, керівник маркетингової служби компанії Арніка-Органік.
225 тис. тонн органічної продукції було експортовано у 2022 році. Основні категорії продуктів – соняшник, кукурудза, соя, ягоди та продукти переробки. Виробники готові до нових проектів та відкриття нових ринків.
Джерело: propozitsiya.com