Європейська комісія і Європейський парламент в цьому році мають намір затвердити Директиви про недобросовісні торгові практики (Unfair Trading Practices – UTPs). Про це пише propozitsiya.com з посиланням на інформаційний портал «УкрАгроКонсалт».
Основна мета директиви – регуляторними заходами знизити можливості великих гравців ринку продуктів харчування нав’язувати своїм дрібним торговельним партнерам умови співпраці, які обмежують інтереси останніх.
Тисячі фермерів, виробників і малих підприємств продають свою продукцію жменьці величезних рітейлерів і брендів, які домінують на європейському ринку. Так, 10 найбільших мереж супермаркетів в ЄС концентрують понад 30% від загального обсягу продажів бакалійних товарів, повідомляє EURACTIV. Це означає, що вони можуть залякувати, не платити вчасно і скасовувати замовлення в останню хвилину, поки їхні постачальники знаходяться в невигідному положенні або не йдуть на поступки.
Нова Директива UTPs вносить зміни в наступні чотири ключові сфери:
Розширення прав на скаргу
Директива передбачає створення «виконавчих органів» в кожній державі-члені ЄС, які будуть приймати скарги від постачальників і вести розслідування від їх імені. Як показало опитування постачальників супермаркетів у Великобританії, наприклад, половина респондентів практично не подають скарг. Найбільш поширеною причиною є неефективність діючого механізму і жах, що вони будуть ідентифіковані покупцем і постраждають від комерційного збитку.
Забезпечення конфіденційності
Директива пропонує механізм, коли скарги приймаються конфіденційно і дані постачальника, який подає скаргу, можуть бути розкриті лише на прохання самого постачальника (якщо, наприклад, він повинен отримати компенсацію від покупця). Розгляд скарги ведеться «виконавчим органом».
Розуміння «економічної залежності»
В Директиві перераховані чотири види «сірих недобросовісних торгових практик». Наприклад, неприйнятні практики, якщо в договорі поставки не вказано інше. До них відноситься оплата постачальниками маркетингу і просування продуктів покупця. Ці «сірі практики» забороняються, коли постачальник економічно залежить від покупця (навіть незалежно від того, що говориться в договорі поставки).
Правильно скоординоване право застосування
У більшості випадків діяльність великих операторів ланцюги поставок нерідко перетинають кордони багатьох країн. Це дозволяє покупцям переводити свої основні функції на території юрисдикцій зі слабкими санкціями. У зв’язку з цим запропоновано створити Європейську Мережу щодо забезпечення дотримання законів (Union Enforcement Network), яка забезпечила б належну координацію різних правоохоронних органів.
Джерело: propozitsiya.com