Низькі виробничі витрати – секрет високої конкурентності сільськогосподарської продукції з України. Про це розповів Сергій Феофілов, генеральний директор аналітичного агентства «УкрАгроКонсалт» на Міжнародній конференції «Зерно Причорномор’я», передає propozitsiya.com.
«Для минулого 2018 року по Україні ми бачимо приріст прибутковості аграрного бізнесу, яка в середньому оцінюється в 32%». Це пояснюється безпрецедентним зростанням врожайності. «Краща погода і аграрні технології. Але серйозно змінилася структура витрат: збільшилася із зарплати та оренді землі», – додав він. Однак, тенденція зниження прибутковості буде незмінною, впевнений С. Феофілов. Перш за все, внаслідок зниження темпів зростання глобальної економіки.
На 2019 рік прогнози УкрАгроКонсалту наступні: загальний врожай зернових складе 63-65 млн т, з них 26-27 млн т пшениці, 29-30 млн т кукурудзи, понад 8,5 млн т ячменю. Обсяг експорту зерна складе 43-46 млн т. При цьому ціни на наступний сезон не настільки сприятливі, як це було 12 місяців тому.
Фермери продовжують закуповувати аграрні технології зі своєї кишені. Частка банківського фінансування зросла лише на 2% при активній підтримці держави. Часто використовуються товарні кредити, але вони дорожче.
«Ми прогнозуємо, що роль банківського кредитування зростатиме, тим більше що за останні 3 роки економіка в Україні розвивається в умовах макроекономічної стабільності, але є всі передумови для залучення значних інвестицій в аграрний сектор. Дефіцит інвестицій стає все більш помітним. Витрати будуть рости, прибуток буде стабільним або скорочуватися. Потрібні інвестиції в аграрний сектор», – пояснив директор УкрАгроКонсалту.
Також С. Феофілов зазначив, що є виклики політичної нестабільності. Але це короткострокова тенденція, на електоральний період.
За прогнозами Світового банку, відбувається уповільнення глобальної економіки. Це може означати зниження попиту на продовольчі, в тому числі аграрні товари. «Найбільше мене зацікавили перспективи зростання глобальної торгівлі: в найближчі три роки вони будуть відставати від попередніх показників».
Зараз спостерігаються спроби вирішити торговельні проблеми за допомогою політичних інструментів. Але головні втрати від таких рішень терплять місцеві виробники, що видно на прикладі соєвих посівів в США. Зараз подібні протиріччя розгортаються по ріпаку між Канадою та Китаєм.
Потрібно міняти стратегію бізнесу, підкреслив аналітик. Особливу увагу варто приділяти увазі інформації. «Потік новин не завжди відповідає реальності, але все більше впливає на ціноутворення. Основний виклик – надлишок інформації. Відповіддю може бути ефективні технології обробки інформації. Тільки таким шляхом можна уникнути втрат», – підкреслив Сергій Феофілов.
Світлана Радченко
Джерело: propozitsiya.com