Українські експортери аграрної продукції отримують менше прибутку на ринках Азії, ніж могли б, через подорожчання морської логістики внаслідок епідемії корона вірусу, сказав голова Української асоціації аграрного експорту (УААЕ) Дмитро Крошка.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УНІАН.
При цьому експерт наголошує, що йдеться не тільки про експорт української продукції до Китаю — коронавірус став фактором, який вплинув на всі ринки збуту в Азіатському регіоні.
“Транспортні компанії підняли ціни на свої послуги приблизно на 40%. Таким чином, збільшилася собівартість продукції, яку Україна поставляє морським шляхом в Азіатський регіон — це не тільки Китай, а ще й Індонезія, Малайзія, Сінгапур, Гонконг, а також країни Перської затоки та інші”, — сказав він.
За його словами, подорожчання логістики пов’язане з тим, що Китай через коронавірус сам почав менше експортувати, через що зменшився товарооборот і вихід в море суден з контейнерами.
Найбільше це позначилося на експорті товарів з доданою вартістю, які перевозяться в контейнерах — м’ясо птиці, яйця, свіжі яблука та інші фрукти, морозиво і різні товари в упаковці. Як зазначає експерт, пневмонія, що викликається коронавірусом, стимулює попит на свіжі фрукти, однак у такій ситуації Україні складно конкурувати з іншими країнами-експортерами з дешевшою продукцією і близьким до азійського регіону розташуванням.
“Це сильно вплинуло на експортерів яблук, де і без того вартість логістики — це 30% вартості всього контейнера. Також Україна вже дуже поступається Туреччині з експорту яєць до країн Азії. Чим далі від ринку розташована країна, тим більші її витрати на логістику, що робить її менш конкурентоспроможною”, — наголосив Крошка.
Він зазначає, що українські постачальники втрачають прибуток, не скорочуючи при цьому обсягів поставок.
“Для українських експортерів це скоріше обмеження можливостей, упущена вигода, просто менше заробітку внаслідок великих витрат на перевезення”, — сказав експерт.
Джерело: propozitsiya.com