17 липня завершується дія угоди про «зерновий коридор». Ефективно він працював лише три місяці – весь інший час робота була непередбачуваною. Зараз близько 30 суден очікують на дозволи російських інспекторів, а кожен день простою коштує $20 000. А з 26 червня росія повністю зупинила реєстрацію нового флоту.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Forbes.
Зернова ініціатива не працює – аграрії заплатили понад $1 млрд демереджу в очікуванні дозволів від російських інспекторів, заявив під час зустрічі зернового клубу Української зернової асоціації її президент Микола Горбачов.
«За нашими розрахунками, українські агроекспортери втратили щонайменше $210 млн демереджу з листопада 2022 року до червня 2023 року», – дає значно скромнішу оцінку СЕО Kernel Євген Осипов.
Фактично зернова ініціатива працювала ефективно перші три місяці. З серпня по жовтень 2022 року нею скористалось 421 судно. Вони вивезли 9,7 млн т пшениці, кукурудзи, соняшнику і олії. Інспекційні команди, в які входили представники України, ООН, Туреччини та Росії, пропускали в середньому 5–6 суден на день.
За три місяці найбільше зерновим коридором експортувала Kernel Андрія Веревського – 813 500 т, згідно даних брокерської компанії Maxigrain. До першої пʼятірки увійшли: UkrLandFarming Олега Бахматюка (296 800 т), американська ADM (292 700 т), українська Agroprosperis, яка належить американському New Century Holdings (251 000 т) і «Нібулон» Андрія Вадатурського (210 200 т).
Джерело: propozitsiya.com