Обсяги експорту м’яса птиці за підсумками 2023 року збільшились на 3% — до 425 тис. т. Однак вартість його реалізації скоротилась на 6% і становила $800 млн.
Про це говориться у повідомленні ННЦ «Інститут аграрної економіки».
У цілому торік Україна зменшила виторг від експорту м’яса та субпродуктів на 4% — до $892 млн, уточнив заступник директора ННЦ ІАЕ, академік НААН Микола Пугачов.
2023 року, зазначив він, продовжилась географічна диверсифікація збуту м’яса та субпродуктів українського виробництва. Нині вітчизняна м’ясопродукція експортується до Євросоюзу, країн Перської затоки, Далекого Сходу та СНД. При цьому частка країн ЄС у вартісному виразі збільшилась порівняно з 2022 роком і склала майже 46%.
«Характерною рисою 2023 року стали зміни в рейтингу ключових країн-імпортерів українського м’яса, внаслідок яких із цього списку зникли африканські країни», — зауважив Микола Пугачов.
Нідерланди, які протягом 2017-2019 років очолювали топ-10, а 2022 року повернули собі лідерство у рейтингу, продовжують посилювати свої позиції. 2023 року ця країна закупила в Україні близько третини (29,4%) експорту м’ясопродукції на суму $262 млн, зазначив науковець.
Саудівська Аравія із часткою у 15,6% зберегла за собою друге місце. Ця близькосхідна країна закуповує в Україні винятково м’ясо птиці. Торік обсяги постачань українського м’яса на її ринок склали 69 тис. т вартістю $139 млн.
Значними є також частки Словаччини (11,7%), Китаю (5,6%), Туреччини (3,4%), ОАЕ (3,4%), Азербайджану (3,4%) та Молдови (3,1%).
«2024 року м’ясо птиці залишиться визначальним продуктом у структурі постачань м’яса вітчизняного виробництва на зовнішні ринки, яке за відносно стабільних умов доповнюватиметься замороженою яловичиною», — підсумував Микола Пугачов.
Джерело: agroportal.ua