Місячний обсяг експорту в еквіваленті сирого молока досяг максимумів за останні два роки.
Такі дані торговельної статистики за серпень повідомляють аналітики «Інфагро».
«Така динаміка переважно пов’язана зі зміною нашого балансу, передусім, через падіння внутрішнього споживання, спричиненого воєнною агресією ворога та міграційними процесами», — пояснюють експерти.
Крім того, є додаткові важливі фактори:
- Передусім, робота всіх операторів ринку — виробників, переробників, трейдерів, чиновників, профільних об’єднань, експертів, які останні пів року, розуміючи важливість експорту, працювали над його збільшенням в умовах заблокованих логістичних маршрутів. У цьому пункті також варто відмітити наших партнерів, розташованих на західних кордонах.
- Девальвація фіксованого курсу гривні, яка вирівняла можливості для бізнесу і надала додаткових вартісних переваг українській продукції.
- Активізація зернового коридору, яка частково розвантажила кордони з ЄС від продукції рослинництва.
«Окремо хочеться виділити торговельну динаміку вершкового масла. З товаром пов’язані як успіхи продажів в 2017-18 рр., так і зміни балансу, які спостерігались останнім часом в Україні (йдеться не тільки про зниження пропозиції молока, але і про зростання внутрішнього попиту в країні). Зараз ми знову бачимо високі цифри зовнішньої торгівлі товаром, у серпні обсяг експорту вершкового масла досяг показників 2018 р. Основний покупець — ЄС. Сподіваємося, що темпи зовнішньої торгівлі буде збережено навіть попри ріст внутрішнього попиту в 2023 р. Всі підстави для цього є», — підсумовують спеціалісти.
Джерело: agroportal.ua