Після виходу Росії із зернової угоди, новими воротами для експорту українського зерна може стати Клайпедський порт. Одним із шляхів, яким зерно потрапить до литовського порту, може стати водний коридор з використанням річки Німан.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на delfi.
Вже проведено роботу з аналізу таких можливостей, робляться великі зусилля щодо відродження вантажних річкових перевезень найбільшою річкою країни.
Реалізація цього проекту створить умови для розвитку вантажних перевезень внутрішніми водними шляхами, розширить ринок послуг Клайпедського порту та їх доступність, а також скоротить викиди CO2 при перевезенні вантажів між регіонами Литви та Клайпедським морським портом.
«При транспортуванні українського зерна залізницею та його перевантаженні в Каунасі довелося б міняти колію або перевантажувати контейнер з одного складу на інший один, а не два рази – це суттєво вплинуло б на економію витрат. Можна було б удосконалити потужності зберігання та перевалки зерна Linas Agro, які вже працюють на причалах Німану в Каунасі та Юрбаркасі. Також європейський досвід показує, що вантажоперевезення внутрішніми водними шляхами можуть бути на 30-40% дешевшими, ніж суходолом», – сказав голова Клайпедської грузової компанії Bega Лаймонас Римкус.
Оцінюючи економічні аспекти та важливість забезпечення безперебійних експортних процесів, на думку Римкуса, західні країни не повинні забувати і про екологічний чинник. Завдяки розробленому в Литві проекту електричного штовхача барж зелений коридор внутрішніх водних шляхів забезпечить перевезення вантажів із нульовим рівнем викидів.
За словами Римкуса, будівництво європейської залізничної колії до Клайпеди є стратегічним завданням, але потребує часу.
«Включивши вже зараз свої внутрішні водні шляхи до транспортного ланцюжка, Литва могла б приймати в Клайпедському порту не лише українське зерно, яке сплавляється Німаном, а й інші вантажі», – сказав він.
Джерело: propozitsiya.com