Україна через війну вдвічі знизила експорт макаронних виробів

Україна через війну та її негативний вплив в минулому році більш ніж вдвічі знизила експорт макаронних виробів (до 18 тис. т), втратила свої попередні позиції і зайняла в світовому рейтингу 47 місце. Таким чином, порушилась п’ятирічна тенденція нарощування закордонних продажів виробів з тіста, яка підтримувалась профільними компаніями навіть під час пандемії COVID-19.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на uaexport.

За останніми наявними даними, у січні-червні 2023 року нашою країною експортовано біля 10 тис. т макаронних виробів на суму 23 млн дол. В нинішньому році найбільшими покупцями українських продуктів з тіста виступають Німеччина, Румунія та Молдова, які приносять 47 % всієї виручки.

Згідно підсумкової інформації Міжнародного торгового центру (ITC), з 2018 по 2022 рік доходи від експорту макаронних виробів стабільно зростають. Так, у 2022 році на світовому ринку реалізовано даної продукції на суму майже 14 млрд дол., тобто на 9 % більше, ніж у попередньому році.

Крім того, торік експорт макаронних виробів вперше перевищив 9 млн т. Загалом на глобальному ринку виділяються три найбільших продавці цієї продуктової групи: Італія – 2434 тис. т, Туреччина – 1343 тис. т, Китай – 649 тис. т. Разом ці країни здійснюють близько половини експортних поставок макаронних виробів. До числа основних десяти постачальників тут ще входять Південна Корея, Таїланд, США, Бельгія, Індонезія, Іспанія, В’єтнам.

Ринок макаронних виробів, включаючи міжнародну торгівлю, продовжував свій розвиток навіть у період пандемії коронавірусу, адже споживачі по всьому світу відзначали простоту і зручність їх приготування вдома, а також високу енергетичну цінність таких продуктів.

В Українській Асоціації Аграрного Експорту наголошують, що макаронні вироби як готовий продукт є однією з багатьох альтернатив експорту зерна в якості сировини, відтак можливості, які на глобальному ринку постійно розширюються, українським компаніям необхідно якнайповніше використовувати, включаючи пошук нових зарубіжних партнерів та оптимізацію логістичних маршрутів всередині нашої країни.

Разом з тим, вважають в Асоціації, виробникам варто більше уваги приділяти якісним характеристикам продукції, адже за останній час постійно зростає частка імпортних макаронних виробів на внутрішньому ринку України при зниженні власного виробництва.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *