Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gd-rating-system domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/koppst/htdocs/koppst.kr.ua/wp-includes/functions.php on line 6121
Розблокування порту Миколаєва: зниження витрат на експорт зерна та збільшення потужності агроекспорту | ► КОППСТ

Розблокування порту Миколаєва: зниження витрат на експорт зерна та збільшення потужності агроекспорту

Розблокування порту Миколаєва має додати потужності українському коридору. Воно зменшить витрати на експорт зерна на 15%, розповів керівник агрохолдингу “Нібулон” Андрій Вадатурський.

Про це пише propozitsiya.com з посиланням на biz.liga.net.

«Його потенціал – перевалка 15% експорту зерна країни. Якщо запрацює Миколаїв, з’явиться конкуренція, скоротяться витрати на експорт – ще на $10 з кожної тонни. Отже, весь агросектор отримає додаткові надходження з прибутку експортерів, відповідно, це також надходження до держбюджету», – зазначив Вадатурський.

Проміжним рішенням, на його думку, може стати виведення зернового флоту з Миколаєва до Дунаю. Це зменшить витрати на експорт у процесі транспортування з Ізмаїла до румунської Констанци. Ще один крок – впровадження дотацій для перевезення зерна Укрзалізницею в напрямку дунайських портів. Це дозволить вирівняти конкурентні умови з портами Одеси, додав керівник Нібулону.

Але найбільш дієвим буде саме розблокування порту Миколаєва, наголосив він.

«Ефект відчують усі аграрії, адже це дозволить їм отримувати більше за вирощений урожай. І далі ланцюжком – вони зможуть інвестувати в землю, в техніку, підтримувати рівень орендної плати. Так працює економічний мультиплікатор», – пояснив Вадатурський.

Собівартість перевезення Дніпром втричі менша, ніж автотранспортом, казали в Нібулоні після підриву росіянами Каховської ГЕС. Тоді ж річкова логістика, знищена через підрив дамби, давала змогу виробникам щорічно переміщувати до 60 млн тонн вантажів.

Україна в серпні 2023 року відкрила новий морський маршрут з Одеси, який замінив Чорноморську зернову ініціативу після того, як з неї вийшла Росія. Він дозволив Україні значно збільшити морський експорт і навіть перевищити показники “довоєнного” лютого 2022 року.

У 2023-24 маркетинговому році агрохолдинг “Нібулон” утричі скоротив витрати на експорт зерна. На початку 2023 року вони сягнули $150 за тонну, тепер – $62. 

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *