Проблеми з логістикою залишаються однією з головних перешкод для українських експортерів продукції з переробки зерна, розповів директор ГС «Борошномели України» Родіон Рибчинський під час конференції «Baltic Grains & Oils Conference», яка відбулася 16 квітня в Ризі.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на apk-inform.com.
За його словами, ситуація з експортом ускладнилася з початку повномасштабної війни. Хоча європейські країни відкрили для України свої залізничні шляхи, включаючи доступ до польських і балтійських портів, цього недостатньо, щоб повністю компенсувати втрати.
«Дуже допомогли нам шляхи співдружності, тобто ті відкриті шляхи, які нам надали європейські країни на свою залізницю… Але це все одно не дає змоги в повному обсязі компенсувати ті втрати, яких ми зазнали з початку війни», – зазначив Рибчинський.
Одним із напрямів експорту залишається Дунайський шлях до порту Констанца в Румунії. Проте, за словами експерта, через воєнні ризики страхові компанії підвищують тарифи, що суттєво впливає на вартість доставки.
Щодо балтійських портів, то вони мають свої плюси: прямі контейнерні лінії, можливість постачання у Північну Америку, Південну Азію, стабільний клімат і хорошу інфраструктуру. Але є й складнощі.
«Це дуже велике коло для того, щоб товар туди потрапив… Порівняно з 2021 роком лише порт Венспілс перевалив трішки більше української продукції, всі інші порти зменшили. Наприклад, через порт Клайпеда фактично удвічі скоротилися обсяги перевалки у 2023 році», – повідомив Рибчинський.
У той же час, польські порти, навпаки, значно наростили обсяги перевалки українських зернових продуктів.
Попри це, балтійські порти залишаються важливим резервним маршрутом для експорту з України. Їхні переваги – швидкість доставки до Північної та Західної Європи, менше черг, безпечне судноплавство. Проте логістика в цьому напрямку обійдеться у 2-3 рази дорожче, ніж через Дунай. Також залишається проблемою обмежена пропускна здатність залізниці та вартість обробки вантажів.
Експерти вважають, що логістичні виклики залишатимуться актуальними, поки не з’явиться більше альтернативних і стабільних шляхів постачання.
Джерело: propozitsiya.com