Компенсація витрат на розмінування: використано лише 10% виділених коштів

Попри те, що на 2025 рік уряд виділив 3 мільярди гривень на компенсацію витрат аграріям за розмінування сільськогосподарських земель, за перший квартал використано лише близько 10% цієї суми. Водночас державну програму щодо компенсації вартості розмінування постійно вдосконалюють, аби зробити її максимально доступною й ефективною для користувачів, повідомив Ігор Безкаравайний, заступник міністра економіки України, пише propozitsiya.com.

«Саме зараз у нас виділено на програму 3 мільярди гривень, але по факту 10% використання за результатами першого кварталу. І це нас сильно турбує», – зауважив він.

За словами заступника міністра, у 2024 році – першому повноцінному році реалізації програми – було укладено 50 контрактів на суму понад пів мільярда гривень. У 2025-му, за аналогічний період, таких угод лише 18, а загальна сума підписаних і очікуваних контрактів – близько 300 мільйонів гривень.

«Якщо ми візьмемо 2024 рік, за приблизно той самий проміжок часу у нас було 50 торгів і контрактів було підписано трохи більше як на пів мільярда гривень, то в цьому році за той самий період в нас є лише 18 контрактів і близько 300 мільйонів гривень підписаних угод або тих, що будуть підписані».

Ігор Безкаравайний також зауважив, що одним із показників, які викликають занепокоєння, є якість заявок, адже вона в цьому році «відверто гірша».

«Величезна кількість заявок відхиляються по досить простій причині – тому що вони не містять забруднення або знаходяться поза межами тих територій, які взагалі потребують таких робіт», – пояснив він.

Щоб покращити ситуацію, міністерство створило інформаційну платформу з покроковою інструкцією для учасників програми, яка невдовзі стане доступною для користувачів.

«Було створено сайт, інформаційну платформу, на якій, власне, вся інформація про програму викладена і досить просто розʼяснено крок за кроком, що треба робити для того, щоб отримати можливість скористатися цією програмою», – зазначив заступник міністра.

Серед ключових завдань на найближчий період – активізація роз’яснювальної кампанії та розширення географії залучення агровиробників.

«Наша мета – підняти відсоток використання коштів, використати кошти за призначенням, які виділені в цьому році. Після того, як запустимо платформу, прорекламуємо її всіма можливими методами та будемо активізувати роботу в регіонах і спілкуватися безпосередньо з агровиробниками, нарощувати спроможність операторів, яка, знову ж таки, нарощується шляхом постійної модернізації цієї програми», – наголосив Безкаравайний.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *