За перші 21 день квітня агропродукції через кордон автотранспортом вивезли майже 199 тисяч тонн. Це на 10,4% менше, ніж за такий самий період у березні. Падіння обсягів спостерігалося на всіх основних напрямках.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Найбільше зменшення зафіксовано на словацькому та румунському напрямках — на 24,1% і 13,4% відповідно. Через ці пункти пропуску вивезли 10,5 тис. тонн та 48,4 тис. тонн. Через Польщу вивезли 82,9 тис. тонн — на 10,2% менше, ніж у березні, а через Молдову — 31,4 тис. тонн, що на 6,1% менше. Найменше зниження зафіксовано на угорському кордоні — лише 3,1%.
Основними товарами, які експортували в цей період, стали соняшникова олія — 20,7 тис. тонн і цукор — 17,3 тис. тонн.
Ціни на перевезення всередині України залишилися без змін. А от на європейських маршрутах ставки знизилися на 1–2 євро.
На ринку залізничних перевезень зерна за останній тиждень серйозних змін не відбулося — ціни тримаються стабільно. Активність на ринку низька, однак перевізники, які мають постійних клієнтів, зберігають прибутковість.
Як зазначають експедитори, ситуація на ринку залишається складною для нових або менш гнучких операторів. Кількість вільних вагонів залишається великою, що говорить про невисокий попит на перевезення.
«Найближчим часом суттєвих змін не очікується. Нових факторів для пожвавлення ринку поки що немає», — кажуть учасники ринку.
У Дунайських портах спостерігається спад активності — через меншу кількість вантажів і нестачу нових заявок ставки на коастери знизилися. Фрахтувальники цим скористалися й змусили судновласників зменшити ціни. Тепер доставка в Італію коштує 28–30 доларів за тонну.
Натомість на ринку морських перевезень з портів Великої Одеси ситуація залишається стабільною. Фрахт для суден типу хендісайз на напрямку до Італії становить 16–17 доларів за тонну, до Іспанії — 17–19 доларів.
Джерело: propozitsiya.com