У товарній структурі вітчизняного експорту традиційно переважає продукція рослинництва. Головними продуктами у ній, крім зернових, є олійні культури, рослинна олія та продукти їх переробки.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на прес-реліз ННЦ.
За даними Державної служби статистики України, у 2019 році вартість експорту насіння олійних культур склала 2,5 млрд дол. США. Це на 32% більше, ніж 2018 року, зазначив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
Обсяги поставок цієї продукції на зовнішні ринки збільшились на 44% – до 6,9 млн т.
При цьому обсяги експорту ріпаку у натуральному виразі вдруге поспіль сягнули рекордної для України позначки – 3,2 млн т, перевищивши минулорічний рекорд у 2,4 млн т. Найбільшими для нашої країни стали і закордонні продажі соєвих бобів – 3,6 млн т, поінформував науковець.
За його словами, основними покупцями українських олійних культур та олії у 2019 році, як і в попередні роки, є країни Азії та Європи.
Характерною рисою 2019 року стало посилення позицій Європейського Союзу в імпорті насіння вітчизняних олійних культур. Торік частка їх експорту до країн цього регіону перевищила 60%, зауважив Пугачов.
За його словами, топ-3 основних споживачів вітчизняної продукції цієї групи залишився без змін. Лідируючу позицію серед імпортерів українських олійних культур другий рік поспіль утримує Німеччина (18,9%). Значними є також частки Туреччини (18,2%) та Бельгії (13,3%).
За ними з помітним відривом йдуть Єгипет (9,0%), Нідерланди (6,9%), Франція (6,7%), Білорусь (5,4%) та Польща (3,9%).
Сумарно ці країни забезпечили Україні понад 82% експортних доходів від усіх закордонних поставок олійних.
У 2019 році були встановлені абсолютні рекорди за обсягами зарубіжних поставок як соєвої олії – 375 тис. т, так і ріпакової олії – 151 тис. т, поінформував експерт.
Втім, у групі жирів та олій визначальним товаром для експортних ринків залишається соняшникова олія вітчизняного виробництва. У 2019 році її експорт з України сягнув рекордного показника у 6,1 млн т, на 9% перевищивши показник 2018 року. Виручка від продажу соняшникової олії становила 4,3 млрд дол. США, що на 4 % більше, ніж у попередній рік, зазначив Пугачов.
За його словами, 2019 року найбільший попит на українську олію традиційно спостерігався з боку Індії (30,6%). Решта важливих країн — імпортерів цього виду агропродукції помітно їй поступилися: Китай (15,7%), Нідерланди (9,7%), Іспанія (6,6%), Ірак та Італія (по 5,6%), Польща (3,6%).
Сукупно ці країни акумулюють понад 77% вартісних поставок олії на зовнішні ринки, підсумував Микола Пугачов.
Джерело: propozitsiya.com