Ситуація з коронавірусом у країні ще раз яскраво продемонструвала, наскільки важливо електронізовувати комунікацію з державою, аби, в тому числі, у випадку виникнення непередбачуваних обставин робота як бізнесу, так і держави в цілому не зупинялась.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на ЄБА.
За експрес-опитуванням Європейської Бізнес Асоціації, третина компаній (35%) вже перевела 75-90% працівників на дистанційну роботу, 22% опитаних зазначили, що всі співробітники працюють дистанційно, лише 1% опитаних не перевів працівників на дистанційну роботу, в решті опитаних онлайн працюють 50% або менше працівників.
Тому, у зв’язку з пандемією, бізнес пропонує державі також переходити, де це можливо, в режим онлайн при наданні послуг/сервісів.
Серед онлайн послуг бізнес пропонує врахувати 13 ініціатив. Йдеться про використання BankID та MobileID для швидкої реєстрації та користування державними послугами, надання адміністративних послуг по ліцензуванню в електронному форматі та можливість здійснювати платежі за адміністративні послуги держави віддалено – усіма доступними платіжними інструментами та формами. Крім того, забезпечити передачу електронної звітності з використанням електронного цифрового підпису до державних органів, онлайн подачу документів в «єдине вікно» без участі митного брокера та митної декларації без спеціальної платної програми, доопрацювання електронного кабінету на митниці, можливість видачі споживачам гарантійних талонів на побутову техніку і електроніку в електронному вигляді.
Водночас, в переліку більш вузько-спеціалізованих питань: онлайн подання заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку, запровадження видачі електронних рецептів для лікування тварин, можливість онлайн оформлення міжнародних фітосанітарних сертифікатів, онлайн документообіг щодо оформлення приходу суден в порт та оформлення виходу судна, створення електронного кабінету заявників для візуалізації всіх етапів затвердження проведення клінічних випробувань, тощо.
Зі свого боку, Європейська Бізнес Асоціація вже поділилась пропозиціями з КМУ та готова надавати коментарі по їх розробці, адже процес оптимізації та діджиталізації послуг – один з аспектів, який сприятиме забезпеченню роботи бізнесу, особливо, в період, коли майже вся країна працює дистанційно.
Джерело: propozitsiya.com