Warning: mysqli_query(): MySQL server has gone away in /var/www/koppst/data/www/koppst.kr.ua/wp-includes/wp-db.php on line 2007

Warning: mysqli_query(): Error reading result set's header in /var/www/koppst/data/www/koppst.kr.ua/wp-includes/wp-db.php on line 2007
Чи призведе заборона на ввіз нафтопродуктів з РФ до подорожчання палива в Україні | ► КОППСТ
Главная / АГРОНОВИНИ / Чи призведе заборона на ввіз нафтопродуктів з РФ до подорожчання палива в Україні

Чи призведе заборона на ввіз нафтопродуктів з РФ до подорожчання палива в Україні

Російського дизпалива на українському ринку – 42,7%, тоді як бензину всього 0,4%. В першу чергу Україна може постраждати у разі виникнення проблем з поставкою дизельного пального. Труднощі можуть виникнути у тому випадку, якщо Мінекономіки РФ відмовиться надати постачальникам згадані раніше спеціальні дозволи. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на інформаційне агентство «Економічна правда».

Чи будуть проблеми з дозволом? Для відповіді на це питання варто розуміти, що майже всі обсяги дизельного пального в Україну постачає напівдержавна російська компанія «Роснєфть».

«Можливо, таким чином хтось хоче позбутися конкурентів. Наприклад, якщо завозять приватні підприємці. Але бити по власній компанії — не знаю для чого це їм робити. Думаю, «Роснєфть» без проблем зможе отримати дозвіл на експорт», — коментує директор спеціальних проектів науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.

Однак, додає експерт, це не означає, що вже нічого не варто робити, адже сама загроза не зникла і залежність України від російського пального залишається суттєвою.

«В переліку обмежень дизпаливо — сильна залежність від Росії, скраплений газ — також. Що стосується бензинів — слабка залежність, але сильна від Білорусі, яка виробляє бензини з російської нафти. Таким чином по усій паливний групі — сильна залежність», —пояснює експерт Сергій Сапегін.

Чи буде дорожчати пальне

На думку Сапегіна, країна-агресор сподівається саме на це. «Росія розраховує, що на паливному ринку почнуться дестабілізаційні процеси: ажіотажний попит споживача, «затримка» ресурсу в очікуванні зростання цін, гра операторів на зростання цін тощо», — каже він.

Рябцев вважає, що в першу чергу важливо убезпечити економіку від можливих безвідповідальних дій окремих операторів, які, замість здійснення диверсифікації постачань, чекатимуть на обмеження, щоб підвищити ціни.

За оцінками директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, у разі можливої заборони поставок з Росії гострого дефіциту пального в Україні не буде. До такого висновку прийшли й експерти Нафтогазової асоціації України.

На думку представників НАУ, якщо компанії-постачальники своєчасно отримають дозволи, ситуація на ринку нафтопродуктів України залишиться незмінною.

При цьому Куюн не виключає на початковому етапі подорожчання дизельного палива на 1-1,5 грн за літр, а зрідженого газу — на 2 грн за літр.

«Для переходу на нові джерела поставок знадобиться місяць. В цей час буде спостерігатися цінова турбулентність з непрогнозованою зміною цін», — вважає експерт.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показанОбязательные для заполнения поля помечены *

*

x

Check Also

Державні землі повернули громадам, Держгеокадастр ліквідують

Верховна рада попередньо повернула в управління місцевим громадам державні землі за межами населених пунктів, а ...

David Montgomery Womens Jersey