В очікуванні заборони експорту малини до Польщі, через яку ягода йшла транзитом в інші країни ЄС, виробники продають врожай за безцінь і шукають нові ринки збуту та варіанти переробки продукції в Україні.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на telegraf.
Цьогорічний урожай малини тішить аграріїв на відміну від цін на неї – вони суттєво нижчі від торішніх. Якщо ситуація з попитом на малину не покращиться і ціни залишатимуться на низькому рівні, виробники можуть вдатися до викорчування насаджень.
Власник ФГ «ЕлітФрукт» Андрій Кінаш у Городку на Львівщині вирощує малину на 30 гектарах і впродовж п’яти років успішно експортує її до Польщі. Щорічний обсяг продукції становить приблизно 300 тонн.
«Ми активно працюємо над розширенням географії експорту малини, щоб забезпечити стабільний попит на нашу продукцію. Польща, яка не є кінцевим споживачем малини, виступає транзитною країною, через яку продукція прямує до провідних імпортерів – Німеччини, Франції, Іспанії та інших країн».
Чому поляки проти нашої малини
Собівартість польської малини становить 7,44 злотих за кілограм (66,37 грн). Однак засилля дешевої української ягоди в липні 2023 року призвело до зниження її вартості в Польщі до 4,5-5 злотих (40,15-44,60 грн). Тож через падіння ціни малини почалися протести місцевих виробників.
Альтернативні ринки для української малини
Керівник проекту «АПК-Інформ» Олександр Хорєв зазначив, що українська свіжа малина знаходить своїх покупців в невеликих обсягах у Бельгії, Польщі та Німеччині. Проте переважну більшість української ягоди експортують у замороженому стані. Головним покупцем традиційно є Польща і лише невеликі обсяги малини напряму́ закуповують Німеччина, Чехія, Литва, Австрія, Італія.
«2021 року експорт свіжої малини з України становив 600 тонн, а торік – 470. Проте із замороженою малиною ситуація кардинально протилежна: 2021 року експорт склав 28 тис. тонн, а 2022-го – вже 33 тис. Ці дані підтверджують, що українська малина є конкурентоспроможною на європейському ринку та має високий попит у споживачів», – вважає Хорєв.
Продаж української малини в Європу – питання складних переговорів і важкої конкурентної боротьби. Тому майбутнє вітчизняної ягоди – на нових ринках, вважає директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин. Це країни Близького Сходу, Китай, Північна Африка. І в цьому напрямі є вже конкретні кроки – виробники торують дорогу до цих споживачів вже протягом 5-7 років.
Джерело: propozitsiya.com